ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 8, מאוריטניה • מרחק כולל: 626 ק^מ • ספיישל: 589 ק^מ לפני שזינקו מתחרי הדאקאר לסטייג' השמיני אתמול, כתבנו כי היומיים הקרובים יכריעו את גורל הדאקאר – וכי אם נהגי פולקסווגן ישכילו לשרוד אותם, הרי שטובים הסיכויים כי סוף-סוף יזכו בנצחון המיוחל. ובכן הסטייג' השמיני קיים את כל שהבטיח. עד חצות הלילה הגיעו למחנה בטיצ'יט רק כמחצית מהאופנועים ופחות ממחצית מצוותי המכוניות שזינקו בבוקר. 200 ק^מ של דיונות טובעניות גרמו אפילו לשועלי-הדאקאר המנוסים להתקע, חלקם שוב ושוב – וזאת בנוסף לפנצ'רים רבים שגרמו לא רק לאבדן זמן אלא חייבו את הנהגים להוריד מהירות כדי לשמר את צמיגיהם לאחר שהשתמשו בכל או רוב הרזרביים. יוטה קליינשמידט, למשל, ספגה לא פחות מ-5 פנצ'רים, ואחרי שהשתמשה בכל שלושת הרזרביים שלה נאלצה להמתין לטוב-ליבם של מתחרים אחרים כדי להצליח ולהגיע לסיום. אפילו המנצח אתמול נזקק לשבע וחצי שעות כדי להשלים את הספיישל, הרבה מעבר לכל סטייג' בדאקאר עד כה (ומן הסתם בהמשך). בהעדר רכבי-סיוע, רבים מהמתחרים עדיין תקועים בשטח בעת כתיבת שורות אלו וקשה לדעת כמה מהם אכן יצליחו להגיע בזמן לטיצ'יט כדי לזנק לסטייג' התשיעי. אך מספר דברים ברורים: ז'ינייל דה-ויליירס (פולקסווגן) ניצח בסטייג' והגדיל לחצי שעה את יתרונו על-פני סטפן פטרהנסל (מיצובישי), שסיים שני. קרלוס סיינז שנתקע בחול יותר מכל חבורת-החודש איבד למעלה משעה, ירד למקום הרביעי בדירוג הכללי ואיפשר גם ללוק אלפאנד לעקפו. פרט לכך, השינוי המשמעותי בדירוג הוא עלייתו של גורדון – שסיים שמיני אתמול – למקום העשירי. פערים גדולים נפתחו אתמול: בין דה-ויליירס המנצח לסוזה שסיים עשירי הפרידו כשעה וארבעים. המקום ה-20 אתמול כבר פיגר בכשעתיים וחצי. בתחתית הרשימה המקוצצת של אלו שהצליחו להגיע בשלום לסוף הסטייג' אפשר למצוא שמות רבים של נהגים מצטיינים, רבים מהם ותיקי קרבות הדאקאר, שנאבקו שעות בדיונות הבוגדניות לפני שהצליחו להגיע מותשים למחנה בטיצ'יט. וגם אז הם נאלצו לטפל בעצמם במרכבות-המדבר שלהם, מאחר וזה היה סטייג'-מרתון ללא רכבי סיוע. והיום מצפה לכולם חזרה על אותה סצנה, בספיישל שהוא אמנם קצת יותר קצר אך בהבדל אחד משמעותי: אתמול הם זינקו אחרי יום מנוחה, רעננים יחסית. היום הם יצאו לדרך כשרובם כמעט ולא הספיקו לצבור כוחות לקראת חידוש הקרב, ומצפים להם עוד כמעט 500 ק^מ מפרכים. דירוג מצטבר 1. דה-ויליירס (פולקסווגן) 2. פטרהנסל (מיצובישי), 31:13+ ד' 3. אלפאנד (מיצובישי), 43:04+ד 4. סיינז (פולקסווגן), 1.05:51+ ש' 5. אל-עטייה (ב.מ.וו), 1.44:14 ש' 6. שלסר (באגי שלסר), 2.00:59+ ש' 7. מילר (פולקסווגן), 2.18:01+ ש' 8. מסואוקה (מיצובישי), 2.40:33 ש' 9. סוזה (פולקסווגן), 4.16:35+ ש' 10. גורדן ('האמר'), 6.23:17+ ש'