רנה בק (Rene Beck). זה שמו של האיש שעומד מאחורי ה-LM800, מכונית-על שוויצרית הנושאת את שמו, ושאיתה יתנסה לחדור לשוק הצפוף של ספורט-עלית. כרגיל במקרים כאלו, המכונית מציגה נתונים מבטיחים: 650 כ^ס, משקל של 900 ק^ג כולל נהג ומיכל דלק מלא, וביצועים תואמים. איזה מזל: באמת חסרות לנו חברות חדשות שמוציאות מכוניות-על אקזוטיות עם מפרטים שלא מהעולם הזה... הפעם זהו תורה של שוויץ. ואם שוויץ לא מצטיירת לכם כמעצמה מוטורית, הרי שדווקא בתחום האקזוטי יש לשוויץ היסטוריה מעניינת. הרשו לי להזכיר לכם את מונטוורדי מהעבר הרחוק, את לבלנק מההווה (שמציעה מזה מספר שנים מכוניות באמת פסיכוטיות, אבל לא ברור כמה אכן נמכרו בפועל), וכמובן – איך אפשר לשכוח את סדנאות רינספיד וסבארו? מצד שני, נראה כי מדי שני וחמישי צצה חברה עם עיצוב משכנע ומפרט משכנע עוד יותר על הנייר. יש רק את העניין הטורדני הזה של בעצם לייצר את המכונית, ואחר כך גם למכור אותה לציבור עם כיסים עמוקים – אבל עם מבחר גדול לפניו. אפילו משווייץ היה לנו משהו דומה בעבר הלא-רחוק: זוכרים את האורקה C113 שהוצגה בתערוכת ז'נבה 2003? מאז קיבלנו רק איזה עדכון קטן ב-2004, והיא נעלמה מהאופק. כך שהצהרות הן דבר אחד, ומציאות היא דבר אחר, וסליחה שאנחנו ספקנים – במיוחד אם משהו מדגדג לנו בנבכי הזכרון, ואנחנו הולכים ובודקים קצת, ומגלים שידידנו בק עמד גם מאחורי אותו פרוייקט אורקה שגז ונעלם; ושלא רק בעיצוב אפשר לגלות דמיון כללי לאורקה ההיא, אלא גם במפרט הטכני... אבל בואו נהיה אופטימיים ונקווה שהפעם זה ילך. אז נספר לכם שה-LM800 מצויידת במנוע אודי V8 בנפח 4.2 ל' שהוכן על-ידי סדנת MTM הגרמנית (המוכרת מפרוייקטים כמו האודי TT כפולת-המנועים; ואם תעיפו מבט בתמונה המצורפת של האורקה הכתומה, תגלו את הלוגו של MTM גם שם). ההכנה כוללת הוספת צמד מגדשי-טורבו שמעלים את ההספק ל-650 כ^ס (אפשר להזמין גם עם יותר או פחות), ואת המומנט ל-91.8 קג^מ; יש גם תיבת 7 הילוכים חצי-סקוונסיאלית (מה זה אומר, לעזאזל?), ויש גם מהירות מירבית של 350 קמ^ש, האצה מ-0 ל-100 ב-3 שניות ול-200 קמ^ש ב-7 שניות, וכל זה ממכונית שהאורך שלה פחות מ-4 מ' (אבל הרוחב – יותר מ-2 מ'...), והגובה – רק 95 ס^מ, שזה, אם אנחנו לא טועים, פחות מכל מכונית-על בשוק. ההודעה לעיתונות יודעת להצהיר על ^שלדה אקטיבית^ – מן הסתם בולמים אדפטיביים – עם בקרה אלקטרונית, ואפילו מערכת פנאומטית שמאפשרת למכונית להרים את עצמה מעל הקרקע להחלפת גלגל או לתחזוקה שוטפת. החבר'ה בבק מדברים על גרסה בסיסית עירומה וספרטנית, וגרסת Luxury שתקרא LM820 עם יותר אבזור ויותר משקל – מערכת מיזוג, מערכת שמע רצינית, מערכת ניווט ושאר הדברים שנהג במאה הה-21 כנראה לא יכול בלעדיהם. על מחיר, לעומת זאת, הם עוד לא מדברים. המכונית הוצגה בשבוע שעבר בבכורה עולמית בתערוכת הרכב המפורסמת של, אה, וינה. או-קיי: ידיים למעלה מי שחושב שהחברה הזו תשרוד ותצליח לשים מכוניות על הכביש?