דאקאר, יום 6: גורדון על הגובה - אוטו

דאקאר, יום 6: גורדון על הגובה

ביום הארוך והמהיר ביותר עד כה של ראלי דאקאר, סוף-סוף הכל הלך כמו שצריך לרובי גורדון – וקבוצת ב.מ.וו ספגה מהלומות

ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 6, מאוריטניה • מרחק כולל: 817 ק^מ • ספיישל: 394 ק^מ ^הדאקאר האמיתי מתחיל עכשיו^, אמר מוביל המירוץ, קרלוס סיינז, על הסטייג' השישי של ראלי דאקאר שנכנס לראשונה למאוריטניה. זה היה היום בו פגשו המתחרים לראשונה בקאמל-גראס הטורדני והמסוכן, זאת בנוסף לדיונות שציפו להם בהמשך – והם גם נתקלו במזג אוויר לא צפוי: גשם שירד במחנה הלילי ובהמשך, בקטע הקישור הארוך. השילוב של גשם, הנדיר מאד באזור זה, יחד עם אבק יצר בוץ דביק שכיסה את רכבי המתחרים בשכבה עבה והתקשה כבטון כשהתייבש; לפני הזינוק ניתן היה לראות את המתחרים מנסים לנקות את רכביהם ככל שניתן. למרות הסטייג' המפרך היה זה היום המהיר ביותר של הראלי עד עתה, עם מהירות ממוצעת של מעל 130 קמ^ש למכוניות המובילות. רכבי ההנעה האחורית חיכו ליום הזה, בו יוכלו להתבטא – והם התבטאו, ועוד איך. רובי גורדון וז'ן-לואי שלסר אמרו לפני כן כי הם ממתינים למאוריטניה, ולמשטחים הפתוחים יוכלו רכביהם קלי-המשקל למתוח את אבריהם ולבטא את יתרונם. השניים אכן סיימו ראשונים בסטייג' הקשה והארוך. גורדון הוכיח מה הוא יודע לעשות when the going gets tough. ז'ן-לואי שלסר הותיק ניצל את נסיונו האדיר – וכמובן את הבאגי המהיר – כדי להצמד למנצח ולסיים בפער זניח אחריו. רק אחר כך הגיעו תותחי הקבוצות הרשמיות, בראשות דה-ויליירס וסאיינז מפולקסווגן ששוב הצליחו להקדים את אנשי מיצובישי. בין אלו היה פטרהנסל המהיר ביותר, כשהוא כמעט ואינו מאבד זמן לצמד נהגי פולקסווגן. היה זה בהחלט יומם של הבאגים. בנוסף לגורדון ושלסר, גיבור ההנעה-האחורית של היום היה נהג הראלי הצרפתי סימון ז'ן-ז'וזף, אשר יחד עם הנווט ז'ק בוייר הביא את הבאגי הפרטי של הצמד למקום ה-11 המאד מכובד – מקום אחד (ו-18 שניות...) לפני מיודעינו הרוסים שמאקוב את משצ'רייקוב. עוד מקום מאחור היה פיליפ גאש, שמתאושש היטב מכמה חויות לא נעימות שעבר במרוקו ופיגר אחרי שני האחרים בפחות מדקה – הישג יפה עבור מי שנוהג לבדו, ללא נווט. עבור קבוצת X-רייד/ב.מ.וו, לעומת זאת, היה זה יום שחור. גרלן שישריט, שהיה באופן עקבי המהיר בנהגי הקבוצה ודורג לאחר אתמול במקום השישי המצטבר, מחוץ למירוץ לאחר שגלגל את ה-X3CC במהירות גבוהה, במחצית הסטייג'. שישריט ונווטו יצאו ללא פגיעה של ממש אך המכונית נהרסה. ואילו יוטה קליינשמידט נתקלה בבעיות חוזרות עד שנתקעה 20 ק^מ בלבד מסוף הסטייג'. עבור ארי ואטאנן היה זה יום גדוש אירועים: הטוארג-מירוץ שלו נתקע בהילוך שני. למרות הקצב האיטי והזמן שאיבד הפגין ואטאנן רוח ספורטיבית לדוגמה ולמופת. הוא היה הראשון שהגיע לרכבו ההפוך של שישריט, ונותר 10 דקות לצד הצרפתי ההמום והחבול עד שהגיעו צוותים רפואיים. בכך לא הסתיימו מעשיו הטובים של ואטאנן: לקראת סוף הסטייג' הגיע ליוטה קליינשמידט התקועה, עצר שוב, ופשוט גרר אותה החוצה וסייע לה לסיים תוך שהיא מאבדת כמעט שעתיים לעומת המנצחים. את ראלי ליסבון-דאקאר 2007 תרצה הגברת קליינשמידט למחוק מהזכרון, וכמה שיותר מהר. בדירוג המצטבר ממשיכה שלישיית פולקסווגן להוביל ללא שינוי, כאשר הצמד המוביל של מיצובישי במקומות הבאים, 24 ו-25 דקות מאחור. שלסר עלה חזרה למקום שישי בעקבות תוצאתו הטובה מהיום וגורדון טיפס למקום 19. הבאגים של שמאקוב וז'ן-ז'וזף מתדפקים על דלתות העשיריה העליונה, במקומות 11 ו-12, ואריק ויגורו – למרות יום לא מוצלח במיוחד – מוביל עדיין את הקטגוריה הפתוחה במקום 15. מחר מצפה למתחרים יום קשה נוסף עם ספיישל ענק של 542 ק^מ, לפני יום מנוחה באטאר. דירוג מצטבר 1. סיינז (פולקסווגן) 2. דה-ויליירס (פולקסווגן), 3:11+ ד' 3. סוזה (פולקסווגן), 14:03+ ד' 4. אלפאנד (מיצובישי), 23:55+ד 5. פטרהנסל (מיצובישי), 25:03+ ד' 6. שלסר (באגי שלסר), 28:50+ ד' 7. רומה (מיצובישי), 37:31+ ד' 8. מילר (פולקסווגן), 54:53+ ד' 9. מסואוקה (מיצובישי), 1.04:23 ש' 10. אל-עטייה (ב.מ.וו), 1.23:32 ש'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות