דאקאר, יום 4: פולקסווגן בראש - אוטו

דאקאר, יום 4: פולקסווגן בראש

פולקסווגן עדיין מחזיקה בשלושת המקומות הראשונים – אבל הכל עומד בסימן מותו של אחד ממתחרי קטגוריית האופנועים

• ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 4, מרוקו: מרחק כולל 679 ק"מ, 'ספיישל' 405 ק"מ האופנוען אלמר סימונס מצא את מותו היום במסלול הדאקאר, והאירוע המעציב האפיל על כל שאר ההתרחשויות בראלי. ז'ן-לואי שלסר הוכיח כי כוחו עדיין במתניו, והפתיע (גם את כותב שורות אלה) כאשר ניצח ב'ספיישל' הארוך של היום הרביעי. שלסר בן ה-58 ניצל את יתרון הבאגי הנעה-אחורית שלו בתוואי שהיה מהיר יחסית, והשלים את 405 הק"מ בארבע שעות מינוס 6 שניות – מהירות ממוצעת של יותר מ-100 קמ"ש. נציגי פולקסווגן שחלקו ביניהם עד עתה את הנצחונות בשלושת הימים הראשונים הסתפקו במקום שני (קרלוס סוזה), שלישי (קרלוס סיינז) וחמישי (ז'ינייל דה-ויליירס), כש/ביניהם מתברג חואן רומה כנציג מיצובישי הבכיר, במקום הרביעי. סטפן פטרהנסל היה הקרבן היומי לתקלה כאשר, אחרי שהגיע לנקודת הביקורת השניה במקום השני בפיגור של פחות מדקה אחרי המוביל, נאבק במצמד מחליק. הוא הצליח לצלוע עד לסיום אך איבד 26 דקות לעומת המקום הראשון וסיים עשירי. לקבוצת X-רייד היה זה יום מאד לא מוצלח: גרלן שישרי שוב היה המצטיין בין נהגי ב.מ.וו כאשר סיים שמיני, אך חבריו לקבוצה נדחקו אל מחוץ לעשיריה הראשונה, בפערים של 45 דקות ומעלה לעומת המקום הראשון. המזל הנאחס של יוטה קליינשמידט נמשך כאשר גם היא, כמו פטרהנסל, סבלה ממצמד מחליק – אבל לה זה עלה בהרבה יותר זמן: היא סיימה במקום 32 בלבד, כשעה וחצי אחרי המובילים, והדרדרה למקום 25 בדירוג הכללי. צל"ש מגיע לצמד הצרפתי הבלתי-מוכר רוסלוט את מונדסיר, צוות המאייש ניסאן נבארה במסגרת קבוצה בלגית בבעלות גרגואר דה-מוויוס, ממצטייני הנהגים בדאקאר בעצמו במשך שנים ארוכות. בשלושת הימים הראשונים סיימו השניים בין ה-20 הראשונים, כשהם משפרים את מיקומם מדי יום – והיום הצליחו להתברג לעשיריה הראשונה כאשר סיימו במקום תשיעי והקדימו כמה וכמה צוותים של הקבוצות הגדולות הרשמיות. בדירוג הכללי הם נמצאים במקום ה-11 הסופר-מכובד. בדו-קרב הקטגוריה הפתוחה היתה שוב ידו של אריק ויגורו בטנדר שברולט של פרו-סיסטם על העליונה, כאשר סיים במקום 13 וטיפס לאותו מקום בדירוג הכללי. רובי גורדון סיים הרחק מאחור במקום 77, והפסיד כמעט 3 שעות לעומת המובילים. בשלב זה לא ברור מה גרם לפיגור. הסיטרואן דה-שבו עומדת בפני אתגר קשה: הצוות סיים את הסטייג' השלישי, אתמול, באיחור רב ובעת כתיבת שורות אלה, אחרי שכמאה ממתחרי המכוניות הגיעו לסיום, טרם השלים את מחצית הסטייג' הרביעי. צמד הפיאט פנדה נמצאות מעבר למחצית הסטייג' אך לכל שלושת המכוניות הקטנות הללו מצפה לילה ארוך וקשה. בעקבות הסטייג' הארוך והקשה החלו הפערים להפתח. בין עשרת הראשונים מבדילות עכשיו 41 דקות. בדירוג הכללי אין שינוי בשלושת במקומות הראשונים, אותם תופסים שלושה טוארגים כאשר קרלוס סיינז שומר על מקומו הראשון בפער קטן לפני דה-ויליירס וסוזה. פטרהנסל ירד מהמקום הרביעי לתשיעי כשאת מקומו תופס חואן רומה כנהג מיצובישי הראשון, בפער של כ-12 דקות מהמקום הראשון. מסואוקה ואלפאנד אחריו, כאשר שלסר עולה מהמקום ה-12 לשביעי בעקבות נצחונו היום. בעת כתיבת שורות אלו נמצא האופנוען הישראלי גלעד בנאי מזה שעות ארוכות ליד נקודת הביקורת 2, לפי מערכת העקיבה האוטומטית, ונראה כי הוא תקוע. עדכונים יבואו בהמשך.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות