ראלי ליסבון-דאקאר יצא אתמול לדרך, עם ספיישל לא קל באורך 117 ק^מ מתוך יותר מ-400 ק^מ שהיה על המתחרים לכסות כבר ביום הפתיחה. התוואי היומי בפורטוגל היה חולי וטובעני, מה שהציב בעיות בפני חלק מהאופנוענים ורבים מצוותי המשאיות שמצאו עצמם תקועים בחול. הנציג הישראלי היחיד השנה, עו^ד גלעד בנאי, ירצה בודאי לשכוח את היום הראשון: כבר בשלב מוקדם התנגש בו אחד הרוכבים האחרים. בנאי לא נפגע אך אופנוע ספג כמה נזקים שהיה צורך לתקנם במקום תוך כדי אובדן זמן רב. בהמשך נפגע בנאי שוב, הפעם על-ידי לא אחרת מאשר יוטה קליינשמידט בעת שזו עקפה אותו עם מכונית הב.מ.וו שלה. רגלית עקומה היתה הנזק היחיד. בסופו של היום סיים בנאי הרחק אחרי המובילים, כשהוא מדורג 237 מתוך 243 מסיימים. בין המכוניות היתה זו קבוצת פולקסווגן ששיגרה איתות חזק וברור לכל האחרים. כל חמשת ה^טוארגים^ המשתתפים השנה דורגו במקומות 1-5, כאשר את הבכורה נוטל דווקא הנהג החצי-רשמי, קרלוס סוזה הפורטוגזי שניצל עד הסוף את יתרון הביתיות. אמנם היה זה סטייג'-פתיחה קצר יחסית ומוקדם להסיק מסקנות, אך בכל זאת קשה להתעלם מחמשת הפולקסווגנים שניצבים בראש הרשימה. שתי הקבוצות האחרות, מיצובישי וב.מ.וו/X-רייד, חלקו ביניהם את החצי התחתון של העשיריה הראשונה אך גם נתקלו מבעיות ראשונות: לוק אלפאנד (מנצח השנה שעברה) וסטפן פטרהנסל סבלו מפנצ'רים, ואילו יוטה קליינשמידט, הרכש החדש של ב.מ.וו, נאלצה להתמודד עם תקלה חשמלית ואיבדה קרוב לחצי שעה לעומת המובילים. הראשון שאינו שייך לאחת משלושת הקבוצות הראשיות היה איבאן מולר, הנוהג בטנדר ניסאן 2005 הרשמי-לשעבר של ניסאן במסגרת קבוצת הלווין הגדולה, דסוד; מולר, המוכר יותר כנהג DTM ו-WTCC מצטיין, סיים במקום ה-11, מקום אחד לפני שותפו לקבוצה כריסטיאן לווייה הנוהג בטנדר ניסאן עוד-יותר-ישן מ-2003. רובי גורדון הוביל את גוורדיית ההנעה-האחורית עם ה^האמר^ שלו, במקום ה-13. נזכיר עוד את צמד הפנדות 4x4. למרות צמד נהגים מהוללים, מיקי ביאזון וברונו סאבי, התקשו הפנדות הקטנות להתמודד עם התנאים הט(ת)ובעניים וסיימו במקומות 148 ו-154 (מותך 154...), שעות ארוכות אחרי המובילים. מצפה להם ראלי קשה וסיכויים קלושים להגיע לסיומו. היום יסתפקו המתחרים ב'ספיישל' קצר בן 67 ק^מ, אך יכסו בנוסף קטעי קישור באורך כולל של 478 ק^מ אשר יביאו אותם למאלגה – משם יחצו את הים התיכון למרוקו, ולתחילת הדבר האמיתי באפריקה.