צבי נטע, מנכ^ל קבוצת מכשירי תנועה והבעלים של תעשיות רכב נצרת, חשף לפני יומיים את הגרסה הסופית של הסופה 2. הג'יפ אשר הוצג לצבא כבר בסוף 2005, מיוצר בשתי גרסאות: ^ג'יפ מפקדים^ קל משקל המיועד לסיור, פיקוד וניוד ו-^ג'יפ ממוגן^ ללוחמה בשטח בנוי ותע^מ. הקמת קו היצור החדש נעשתה בהשקעה של כ-12 מיליון ₪ וכוללת מחלקת כבישה וניקוב, מחלקת ריתוך, עיבוד שבבי, צבע והרכבה. חלק נכבד מרכיבי הסופה מגיע מספקים בחו^ל, בעיקר קרייזלר-ג'יפ, המספקת את הגרסה הארוכה של שלדת ה-TJ, חלקי מרכב ואת חלקי ההנעה. בתע^ר מבוצעת ההרכבה כמו גם התאמתם וחיזוקם של חלקים רבים בהתאם לניסיון הרב שנצבר מהסופה ובהתאם לדרישות הצבא. כשר היצור עומד היום על כ-10 ג'יפים ליום ולמפעל יש הזמנות לשנתיים הבאות של כ-1200 יחידות. יחידת ההנעה שנבחרה, גם משיקולי זמינות של היצרן, היא מנוע ה-6I ששירת גם בסופה. לדברי מהנדס המפעל, המנוע הזה יוחלף בעתיד במנוע ה-6V 3.7 ל' המודרני ממנו. תיבת-הילוכים ידנית עם שישה הילוכים (מהרנגלר אנלימטד) מצאה דרכה למזרח הים התיכון וטרנספר עם LOW 1:2.272, מפצל את הכוח בין דנה 30 בחזית לדנה 44 עם LSD מאחור (הגרסה הממוגנת מקבלת סרנים כבדים יותר: 44 בחזית ו-60 מאחור). מערכת המתלים זונחת את קפיצי העלה של פעם לטובת קפיצים ספיראליים, בולמים של בילשטיין, מוטות ייצוב וזרועות רדיוס. בסיס הגלגלים נדיב ועומד על 293 ס^מ ומכאן חלל הפנים מרווח ביחס לדגם היוצא. סרחי העודף קצרים ומקנים זוויות מרכב שימושיות מאוד. המשקל העצמי של גרסת המפקדים עומד על 2000 ק^ג. גרסה נוספת לסופה 2 היא גרסת דיזל אוטומטית עם מנוע VM 2.8 ל' המפיק כ-160 כ^ס. ויש גם גרסאות עם גג רך, הגה ימני ועוד. שינויי המיסוי גרמו לכך שתע^ר לא מסוגלת לתמחר את הסופה 2 במחיר תחרותי לשוק האזרחי מה גם שהדרישה האזרחית לכלי רכב כה קשוח קטנה מאוד. לדברי צבי נטע, נדרש צבר הזמנות של 150 יחידת לפחות כדי להצדיק ייצור לשוק האזרחי או לחילופין הורדת המיסוי לסוג כזה של מכונית. בכל מקרה, דרישה גוברת לסופה 2 משמעה הגדלת מספר העובדים במפעל ותרומה לתעשייה המקומית ולתעסוקה בנצרת עלית. מפעל תע^ר, מעסיק היום כ-150 עובדים – מרביתם תושבי נצרת עלית – ומחזיק בתקן ISO9001. המפעל שנוסד בשנת 1966, הרכיב עד היום כ-5000 ג'יפ סופה לצד מגוון רחב מאוד של כלי רכב צבאיים ואזרחיים שחלקם אף יוצא מחוץ לגבולות ישראל.