בדרכי צפונה ביום שישי, בעודי מביט על חשרת העננים השחורים בשמי הגליל, הרהרתי לעצמי איזה מזל שלא הכניסו לחוק הספורט המוטורי דרישה לשפיות בסיסית בקרב המתחרים. הרי איזה אדם שפוי בדעתו יעזוב את ביתו החמים והיבש ויצא, ועוד ברכב שטח פתוח, להתמודד עם אתגרי עבירות בבוץ של רמת סירין? אז מתברר שנמצא יותר מאחד, כ-70 למען האמת. וזה מניין המשתתפים בלבד, לפני שמוסיפים את צוותי הסיוע, מרשלים, צלמים וסתם צופים... מי שגרם לכל המעורערים בנפשם להצפין דווקא בסוף השבוע הסוער ביותר עד כה השנה היה מיקי יוחאי מחברת קרוס קאנטרי, שבחר לפתוח את עונת 2006 בסוף השבוע של ה-23-24 לדצמבר למרות תחזית מזג האוויר ולמרות אירוע מוטורי אחר שנקבע לתאריך זה. בתוכנית היו, בדומה לשנה שעברה, ביצוע שני האירועים הפותחים של הליגה בסופשבוע אחד. המתכונת גם היא היתה דומה לזו של שנה שעברה – מסעות ניווט ע"פ סיפור דרך בהם משולבים מכשולים שונים שמאתגרים את יכולת העבירות של הכלים ורוכביהם. כמו בשנה שעברה הותאמו המכשולים לקטגוריות השונות – בעוד אנשי הקטגוריה הבכירה, קטגורית האדוונצ'ר, מתקלים מכשולים שלא משבצים אפילו את סיוטיהם של רוכשי ה"ג'יפים" באולמות של טויוטה, קטגורית הסטנדרטיים קיבלה הנחות רבות ונאלצה להתמודד, בד"כ, עם דברים שאכן נראו ראויים למעבר גלגל. ביום שישי, היום הראשון לתחרות, התאספו המשתתפים ברחבה של מוסך לנד-רובר בקיבוץ גבע, שם עברו את הבדיקות הטכניות ושאר נהלי ההרשמה ויצאו לפרולוג קצר במחצבה הסמוכה. תוצאות הפרולוג קבעו את סדר ההזנקה למקצה הראשון שיצא מגבע, דרך שלוחת צבאים (שם חיכה להם מכשול עבירות מקורי עשוי תלוליות עפר גבוהות) לכיוון יבניאל, שם "בילו" מעט במחצבה והנקיק של יבניאל – שני אתרים המוכרים היטב למי שכבר השתתף באירועים של מיקי באזור הצפון – והמשיכו לכיוון לחצית הירדן ליד בית זרע. המסע יצא לדרך לקראת שלוש אחה"צ, מה שהשאיר למתחרים כשעתיים של אור יום בלבד לפני הכניסה ללילה – בפעם הראשונה בתולדות הליגה. השילוב של חושך, סלעים ומכשולים מאתגרים ייצר אוסף תקלות מכניות בקרב משתתפי האדוונצ'ר כשאל המכשולים האחרונים מגיעים כמעט כולם עם תקלות מסוג זה או אחר – גיא מפרוג'יפ העלה זיכרונות מקרואטיה עם נאבה שבורה; שי שמעוני (גתוס/כל גדר) שיגר את הקורונה בדיפרנציאל הקדמי של הדיסקברי שלו לעולם שכולו טוב; בן-שושה (פרוג'יפ/פרינטר סנטר) פיצח לוקר אחרי לוקר בסרן הקדמי, מה שלא עצר בעדו לחזור מפרישה בת שלוש שנים היישר אל המדרגה העליונה בפודיום; ארנון (ג'יפ ארנון) שבר ציריה; כנ"ל אצל אריה (מרשלס) וגם הכננת שבקה חיים. בקיצור, לא פלא שחברת הנפלד טכנולוגיות, יבואנית ARB ו-WARN, פרשה חסותה על הליגה... בקרב משתתפי קטגורית הסטנדרטיים היו הנזקים מועטים יחסית, ולמרות הכניסה אל הלילה נרשמו מעט מאוד תקלות ושברים. אולם חווית הניווט ותיקול המכשולים בלילה היה חוויה מאתגרת ומספקת מספיק עבור רובם. אבל אם מזג האוויר שמר על נימוס ביום התחרות הראשון, ומלבד פרצי גשם קצרים (אותם דאג מרפי לסנכרן עם הגעת מתחרים למכשול, כדי להשיג אפקט הרטבה מרבי של צופים וצלמים) שמר על מזג נוח רב היום, הרי שביום השני דאגו העננים ליישר קו עם התחזית והצטברו בסדין אפור, נמוך ורציף מאופק לאופק, ממטירים גשם ללא הפסקה. את האפקט על הקרקע ניתן היה לראות מיד – שבילים מהודקים עליהם חלפנו בקלות יום קודם דרשו בבוקר ערנות רבה בנהיגה כדי לשמור את הזנב תחת שליטה. כעבור שעתיים הפכו אותם שבילים למכשול בלתי עביר לרכבי שטח שלא צוידו בצמיגי בוץ ראויים. המתחרים, להם לא היה הלוקסוס של להיצמד לשבילים, נראו לא פעם מפרפרים נואשות בניסיון לטפס שיפועים שלא היו מאתגרים את אחרון רכבי הפנאי ביום רגיל, וזאת למרות מיטב צמיגי הבוץ. גם הקשר בין כיוון הפנית ההגה וכיוון ההתקדמות הפך להיות מקרי בלבד ומי שהעז לצאת אל הגשם ולצפות בתחרות זכה לתמורה מלאה. מהר מאוד התחוור למארגנים כי לא ניתן יהיה להשלים את המסלול בתוואי המקורי, אם בשל אילוצי זמן ואם בשל אילוצי בטיחות וקטעים רבים, כגון זה שתוכנן ביער מנחמיה, בוטלו. התוצאה היתה שראשוני הצוותים סיימו את המסלול כעבור פחות משלוש שעות, אולם השטח החלקלק עיכב רבים מהצוותים עד לסף החושך – ובניגוד לאתמול, הפעם זה לא היה בתכנון. בסופו של דבר יצאו על הצוותים מהשטח בכוחות עצמם וצוות החילוץ הייעודי שעמד בהיכון נשאר מובטל. ביום הראשון קטף את המקום הראשון צוות פרוג'יפ-פרינט סנטר בסופה הלבנה עם אילן בן-שושה, מתחרה וותיק שחזר אחרי הפסקה של שלוש שנים, על ההגה. את המקום השני קטף צוות רדיאטור מודיעין, שרק שנה שעברה התחיל להשתתף באירועי עבירות ומראה מאז השתפרות עקבית ובמקום השלישי זכה צוות פוליביה-שפי שיפורים בסמוראי, שלמרות כלי צנוע על הנייר הפך לחבר של קבע על הפודיום. עוד מתחרה ראוי לציון הוא שי מצוות יוסי במות, שנשאר לעזור לצוות רדיאטור מודיעין למרות שידע שזה יעלה לו במקום השני. על ההקרבה זכה הצוות בתואר "רוח הטרופי" וצוות רדיאטור מודיעין הוסיף את אחד הגביעים שקיבל כאות תודה. ביום השני היה זה החבר השני בצוות פרוג'יפ, גיא רפאל, שקטף את המקום הראשון אחרי שהתאושש מרצף התקלות של היום הראשון, כשאת שתי המדרגות הנמוכות מאכלסים אותם צוותים כמו ביום הקודם בשינוי מקום – רדיאטור מודיעין במקום השלישי וצוות פוליביה-שפי שיפורים במקום השני, ושני הצוותים הללו הם גם אלו שמובילים את הליגה בדרוג המצטבר. תוצאות מסע מספר 1 – קרוס קאונטרי טרופי סטנדרט 1. צוות פרדוקס / אילן זידנר – נווט + גלעד פרננד – נהג 2. צוות CO2 / אורן בן שטון נהג + יובל עובדיה – נווט 3. צוות ניר – אוברלנד / רון גל – נהג + ארנון הלחמי – נווט אדוונצ'ר 1. צוות פרוג'יפ / אילן שושה – נהג + מאיר שוקרון – נווט 2. צוות רדיאטור מודיעין – בשן/ ירון כהן – נהג + אמנון שטרנגלס – נווט 3. צוות פוליבה/ שמוליק לוודביג – נהג + ירון פרסלני – נווט תוצאות מסע מספר 2 – קרוס קאונטרי טרופי סטנדרט 1. צוות ניר – אוברלנד / רון גל – נהג + ארנון הלחמי – נווט 3180 נקודות 2. צוות פרדוקס / אילן זיידנר – נווט + גלעד פרננד – נווט 2970 נקודות 3. צוות co2 / אורן בן שטון - נהג+ יובל עובדיה - נווט 2530 נקודות אדוונצ'ר 1. צוות פרוג'יפ / גיא רפאל – נהג + אודי כליפה נווט 2110 נקודות 2. צוות פוליבה / שמוליק לוודביג – נהג + ירון פרסלני – נווט 2060 נקודות 3. צוות רדיאטור מודיעין – בשן / ירון כהן + אמנון שטרנגלס 2000 נקודות