ה-IIHS (ראשי תיבות של Insurance Institute for Highway Safety) פרסם את התוצאות האחרונות של מבחני הריסוק שביצע. מבחן הריסוק האמריקאי ה-IIHS בודק ריסוק מלפנים ומן הצד, ופגיעה מאחור. כל בדיקה מקבלת ציון כאשר האופציות הן: Poor, Marginal, Acceptable ו-Good, אין ציון כללי, אלא ציון לכל פרמטר, וללא ניקוד, בשונה מהמבחן האירופאי, ה-Euro Ncap המוכר לנו. במבחן האירופאי נבחנות המכוניות (במפרט הבטיחות המינימאלי המשווק באירופה) במבחן ריסוק מלפנים ומהצד ופגיעה בעמוד מן הצד (למכוניות בעלות 6 כריות צד ומעלה בלבד. רכב לא יכול לקבל את הציון המרבי במבחן הריסוק ללא בדיקה זו). הציונים במבחן זה ניתנים בכוכבים כאשר הציון הכללי המקסימלי עומד על 5 כוכבים, ואליו מצטרף ציון בנקודות מהמבחנים השונים (צד, קדמי ועמוד). תוצאות מבחני ה-IIHS האחרונים: סובארו B4 קיבלה את הציון המרבי – Good – בשלושת הפרמטרים שנבדקו. עם זאת צוין שבפגיעת צד יש סיכוי לשברים בצלעות ולכן בתת הסעיף הזה קיבלה ה-B4 ציון A- Acceptable ולא Good. חשוב לציין כי הדגם שנבחן היה בעל מפרט בטיחותי משופר בהשוואה לדגמי ה-2.0 ל' המשווקים בארץ, וזהה לדגמי ה-3.0 ל' הנמכרים בארץ. סובארו B4 לא נבחנה במבחן הריסוק האירופאי, ובמידה והייתה נבחנת לא הייתה יכולה להשיג את הציון המרבי מכיוון שהיא איננה נמכרת כסטנדרט עם 6 כריות אוויר או יותר. ה-IIHS ציינו כי סובארו ביצעו שינויים בין מודל 05 למודל 06. המודל הקודם קיבל ציון גרוע יותר בפגיעה מן הצד, ולאחר מספר שינויים שכללו שינויי מבנה בצדדים, בכיסאות, ובכריות האוויר, עלה ציון הריסוק הצדי. פולקסווגן פאסאט קיבלה את הציון המרבי במבחן הריסוק מן הצד ומלפנים, וציון Acceptable בפגיעה מאחור. הפאסאט נבחנה ב-Euro Ncap וזכתה לציון הכוכבים המרבי – 5 כוכבים ו-34 נקודות (לא המקסימום האפשרי). הפאסאט נמכרת בארץ במפרט בטיחותי זהה למכוניות המבחן. אודי A3 קיבלה ציון זהה לפאסאט במבחן האמריקאי, גם היא נבחנה ב-Euro Ncap אבל זכתה לציון של 4 כוכבים בלבד, ו-29 נקודות. האודי A3 מגיעה לארץ במפרט בטיחותי זהה לרכבי המבחן. העצה שלנו היא,שוב, לבדוק בדיוק מה הציון המדויק של כל כלי רכב שאתם מעוניין לרכוש באתרי הארגונים, ולהשוות בין מפרט הרכב הנבחן, לזה שאתם עומדים לרכוש.