נושא הבטיחות הפך להיות רכיב משמעותי בשיווק כלי רכב חדשים בכלל ובאירופה בפרט. הציון לו זוכה המכונית במבחני הריסוק של ארגון EURO-NCAP הוא חבר של כבוד בכל מודעת פרסום וזוכה לאותיות קידוש לבנה מובלטות. אבל מה לעשות ולא תמיד יש למפרסמים את החומר האמיתי לעבוד איתו... במקרים כאלו חלק נעשים יצירתיים ומצטטים תוצאות של מבחני ריסוק שונים, מקווים כי הצרכן לא ישים לב להבדל. שברולט, למשל, עשתה זאת עם האוואו, עכשיו מצטרפת גם מרצדס. לא שלמרצדס יש מה להתבייש בד^כ ברמת הבטיחות, אבל בהודעה האחרונה לעיתונות על מבחני הריסוק שעבר הוויאנו, אחיו המיניוואני של הוויטו המוכר, היו קצת יותר מדי ^אותיות קטנות^. בעוד הכותרת מספרת על ^בטיחות כשל מכונית נוסעים^ ובראש הדף מספרים היחצ^נים בגאווה על ציון של חמישה כוכבים במבחן ^מקביל ל-EURO-NCAP”, קריאת הטקסט המלא מגלה שוני מהותי אחד לעומת המבחנים הרשמיים – הגרסה שנבחנה היתה מצוידת בתוספת אופציונאלית של כריות צד ווילונות אוויר, בעוד במבחן הרשמי מקפיד הארגון לבחון את הרכב בעל מפרט הבטיחות המינימאלי שנמכר באירופה. בלי ווילונות האוויר לא יכול היה הוויאנו להבחן במבחן הפגיעה בעמוד, המקנה את הזכות לכוכב חמישי, ולא ברור מה היה ציון ריסוק הצד בלי צמד כריות הצד (בעצם, לא ברור מה הציונים באף אחד מהמבחנים – זה פשוט לא מופיע בהודעה לעתונות). אין מה לעשות. אנחנו נמשיך לקרוא את האותיות הקטנות, ואתם, לפני שאתם מושפעים בבחירת רכב מציון הבטיחות שלו, וודאו (ודרשו) כי הרכב שמוכרים לכם בסוכנות (או זה שקיבלתם מקצין הרכב) לא יהיה נחות במפרטו הבטיחותי מזה שנבחן במבחני הריסוק האירופאים.