חברת ג'נרל מוטורס מוכרת את חלקה בן ה-20% בפוג'י תעשיות כבדות, יצרנית מכוניות סובארו, בצעד שמשמעותו ניתוק מערכת היחסים בין הענקית האמריקאית לבין החברה היפנית הלא-גדולה. אותם יחסים לא הצליחו להצעיד את שתי החברות קדימה, כאשר אף אחת מהן לא השכילה להשתמש בשנייה באופן הטוב והרווחי ביותר.
בשנת 2000 רכשה GM את חלקה בפוג'י והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר של החברה היפנית. מאז עברו כמעט שש שנים ושתי החברות אינן חולקות אף פלטפורמה משותפת, כאשר החיבור היחיד הוא בדגם ה-9-2X של סאאב, שהוא בעצם סובארו אימפרזה WRX בתחפושת. במקביל, הופסק פיתוח דגם הקרוסאובר 9-6X שאמור היה להיות משותף לשתי היצרניות. אחת הבעיות המרכזיות בשיתוף מרכיבים בין שתי היצרניות הייתה השימוש של סובארו בהנעה כפולה בצירוף עם מנועי בוקסר שטוחים, צורת הנעה אשר איננה אינטגרלית עם מערכות הנעה סטנדרטיות יותר, המשמשות את רוב מותגי GM.
כ-700 מיליון דולר תרוויח GM ממכירת חלקה בפוג'י, אך בהתחשב בכך שבעת קניית המניות היה שוויין כמעט כפול, מדובר בסופו של דבר על הרפתקה יקרה ובזבזנית למדי עבור היצרנית האמריקאית. את מקומה של GM תפסה במפתיע טויוטה, אשר רכשה קרוב למחצית ממניות GM – כ-8.7% מכלל מניות פוג'י – תמורת מעט יותר מ-300 מיליון דולרים, דבר אשר הופך את טויוטה לבעלת המניות הגדולה ביותר בפוג'י, דהיינו בסובארו.
מדוע מתעניינת טויוטה בסובארו? התשובה לכך איננה ברורה כלל. אין לטויוטה עניין או צורך בטכנולוגיית ההנעה הכפולה של סובארו או במנועי הבוקסר, לכן יש לשער ששתי החברות ישלבו בין חטיבות הפיתוח שלהן ליצירת טכנולוגיות, כדוגמת פיתוחים בתחום ההנעה ההיברידית. עוד לא ברור עד כמה גדולה תהיה מעורבותה של טויוטה בסובארו, אך מנהלי טויוטה מדגישים כי אין כרגע תוכניות מצידם לרכישת חלקים נוספים בחברה. "כרגע" היא מילת המפתח במקרה זה, שכן טויוטה נמצאת בתהליך גידול מתמשך ואין ספק שאם יצליח הקשר בינה לבין סובארו, היא תרצה להגדיל את מעורבותה בפוג'י. מצד שני, מעריכים האנליסטים כי GM לא תמכור גם את חלקה בסוזוקי ובאיסוזו.
קוריוז מעניין: את 11.4 אחוזי המניות הנותרים ממניות GM תכננה לרכוש חזרה פוג'י עצמה, אלא שהחברה הודיעה כי "גורם בלתי ידוע" הקדים אותה ורכש את המניות עם פתיחת המסחר בבורסה של טוקיו...