מרקוס גרונהולם מנצח באופן מפתיע את ראלי יפן, לאחר מאבק עיקש מול פטר סולברג עד הסטייג' האחרון. סולברג, שהוביל בכ-20 שניות על גרונהולם, נאלץ לפרוש דקות מועטות לסיום עקב מוט הגה פגום ממפגש בלתי צפוי עם סלע. אך התרחשויות אלו הן כאין וכאפס לעומת המנצח האמיתי של הראלי – סבסטיאן לואב סיים אמנם רק במקום השני, אך זה מספיק לו לתואר אלוף הראלי העולמי לשנת 2005. המרחק בנקודות בינו לבין גרונהולם, הממוקם במקום השני, לא מאפשר לנהג הפיז'ו הפיני שום סיכוי במאבק על התואר, וסוגר את האליפות שלושה מרוצים לסיום העונה. זה היה צריך לקרות קודם לכן. בראלי בריטניה היה אמור לואב לסיים במקום הראשון, אך פרישתה של קבוצת פיז'ו עקב התאונה הקשה בה נהרג מייקל פארק, נווטו של מרקו מרטין, גררה איחור מכוון מצד לואב, שלא היה מוכן לקבל את התואר בנסיבות כה טרגיות. לואב קיבל שתי דקות עונשין וירד למקום השלישי, ובכך השאיר לסולברג סיכוי וירטואלי לזכות באליפות. חרך הזדמנויות קטנטן שנסגר, כצפוי, כבר בראלי יפן. גם ניצחון של סולברג בראלי זה הצריך מקום שלישי בלבד של לואב בכדי לזכות בתואר, תוצאה שהיה משיג אלמלא התאונה של סולברג אשר מסמלת, יותר מהכל, עונה מאכזבת לאלוף של 2003. לואב מנצח עונה זו לאחר ששבר בה כמעט כל שיא אפשרי: ששה ניצחונות רצופים ושמונה בסך הכל (והעונה עוד לא הסתיימה). בקצרה על ראלי יפן: סולברג היה מאוכזב קשות מפרישתו המפתיעה, כ-30 ק^מ לפני סיום הראלי. הוא נחשב לפייבוריט באירוע זה, הביתי עבור קבוצתו, והוביל כמעט לכל אורכו כשהוא שומר על פער של כחצי דקה מיריביו במקום השני. ביום הראשון היה זה לואב ששעט מאחוריו, אך בסוף יום השני סגר גרונהולם את הפער והקדים את האלוף הצרפתי בכ-40 שניות. כל זה לא הטריד את לואב במיוחד, שכן המרחק בינו לבין המקום הרביעי היה גדול מספיק בכדי לאפשר לו להוריד מעט את הקצב ולהימנע מטעויות. כך סיים גרונהולם את היום השלישי במקום הראשון, כשהוא מקדיש את הניצחון למייקל פארק ז^ל. במקום השלישי סיים כריס אטקינסון הצעיר מסובארו, לו זהו הפודיום הראשון במרוצי ה-WRC. מחוץ לפודיום נמצא פרנסואה דובאל, שממשיך להציג תוצאות טובות ולהוסיף נקודות לקבוצתו בדרך לתואר האליפות. אחריו ממוקם הארי רובנפרה שנלחם על המקום הרביעי עם ג'יג'י גאלי לאורך מרבית הראלי, אך תקלות טכניות אצל שניהם גררו ירידה במיקום. רובנפרה הצליח להתאושש, אבל גאלי נאלץ לפרוש. במקום השישי והשביעי נמצאים טוני גרדמייסטר ורומן קרסטה, המשמרים את רקורד הנקודות הידוע של פורד. מחליפו של מרקו מרטין בקבוצת פיז'ו, דניאל קרלסון, מצליח לספק את הסחורה ולהתמקם בסוף השמינייה. ומה עם לואב? לו ולדניאל אלנה הנווט כבר יש תוכניות לנצח בראלי קורסיקה הקרב ובא. זהו הראלי הביתי שלו, אך הוא מעולם לא ניצח בו במסגרת אליפות העולם. עם רקורד ניצחונות שכזה והאליפות בכף ידו, אין סיבה שייכשל. דירוג ראלי יפן: 1. מרקוס גרונהולם (פיז'ו) – 3:25:32.0 (10 נק') 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:26:54.1 (8 נק') 3. כריס אטקינסון (סובארו) – 3:28:12.0 (6 נק') 4. פרנסואה דובאל (סיטרואן) – 3:28:31.4 (5 נק') 5. הארי רובנפרה (מיצובישי) – 3:29:31.8 (4 נק') 6. טוני גרדמייסטר (פורד) – 3:30:04.3 (3 נק') 7. רומן קרסטה (פורד) – 3:31:04.0 (2 נק') 8. דניאל קרלסון (פיז'ו) – 3:32:11.1 (1 נק') דירוג נהגים אחרי 13 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב – 107 נקודות 2. מרקוס גרונהולם – 71 נקודות 3. פטר סולברג – 65 נקודות 4. מרקו מרטין – 53 נקודות 5. טוני גרדמייסטר – 50 נקודות דירוג יצרנים אחרי 13 מרוצים: 1. סיטרואן - 150 נקודות 2. פיז'ו - 128 נקודות 3. פורד - 82 נקודות 4. סובארו - 79 נקודות 5. מיצובישי - 58 נקודות