סיפור הישראלים של ראלי הפרעונים 2005 התחיל כבר בסוף השבוע במאבק עיקש בבירוקרטיה המצרית הידועה לשמצה. יומיים בילו ששת המתחרים המיועדים, שלושת רכבי המרוץ וכל אנשי ורכבי הסיוע במסוף הגבול, כאשר המצרים מסרבים לאפשר לשיירה להיכנס למצרים. אחת הסיבות הייתה חשש שהמשלחת מנסה להבריח חלקי-חילוף למצרים... אחרי שאחד מאנשי המשלחת נסע במיוחד למשרדי המכס בנואיבה, והצליח לשכנע את הפקיד שם שלא מדובר בשיטת הברחה חדשה קיבלה הקבוצה את האישור המיוחל והחלה, באיחור של יום, בדרכה לכיוון הפירמידות. במהלך הדרך הארוכה התגלו בעיות במערכת ההנעה של הפאג'רו של עידו. לאחר מספר ניסיונות תיקון שלא צלחו הועלה הרכב לאחר כבוד על גרר והבעיות זכו לטיפול יסודי בבסיס היציאה לראלי. בבדיקות הטכניות שלפני המרוץ סווגו כל שלושת הפאג'רואים כרכבי T1 – רכבי ^אב טיפוס^ – הקטגוריה הבכירה בה משתתפים גם כל הכלים הרשמיים. הסיווג לא התקבל כהפתעה אצל עידו ורז, שניהם נוהגים בכלי רכב בעלי שלדה מיצור עצמי. אולם עבור שי, שנוהג ברכב משופר קלות בלבד, וקיווה להיות מסווג כ-T2. בבוקר הזינוק זינקו שלושת המתחרים הישראלים בהפרש של שמונה דקות אחד מהשני כשעידו ואביב מוזנקים ראשונים, רז והילל שניים ושי וגדעון שלישיים. עד נקודת הביקורת השלישית הצליח רז לצמצם את הפער על עידו כשאחריה הוא אפילו פותח עליו פער קטן, בעוד שי שומר על פער קבוע יחסית מאחור. באמצע הדרך לנקודת הביקורת הרביעית החל שי להאט מעט והפער משני הישראלים גדל. בסיום היום אלו הם רז והילל שמסיימים ראשונים (מבין הישראלים, מקום 10 בכללי) את 298 הק^מ (למרות שהאתר הרשמי של המרוץ מבלבל מעט בנושא, ומראה שהם תקועים בדרך) כשהם מובילים בזמן הכולל בכשש דקות ע^פ עידו (13 כללי) , בעוד שי, ברכב נחות חשוב לזכור, נמצא כ-16 דקות מאחורי עידו (ומקום 16 בכללי).