אחת ההמצאות היותר-מדליקות של השנים האחרונות, סגוויי, לא ממש השתלטה על השוק הישראלי, מהסיבה הפשוטה שאין כל כך דרך חוקית להשתמש בה (וגם, מוכרחים לומר, בגלל מחיר גבוה). כך או כך, עכשיו יש סגוויי חדש, המכונה XT – והוא מיועד גם לשטח. אל תצפו לבצע עימו טיולים בנגב או לכבוש את מעלה מחמל, אבל עם צמיגי בלון גדולים ומסוקסי-חתך הוא מסוגל, לדברי היצרן, לנוע גם מחוץ לכביש הסלול. העקרון המכני נותר ללא שינוי: כלי דו-גלגלי הפועל על-פי עקרון ^ייצוב דינמי^, ונשלט על ידי ג'ירוסקופים. לכאורה העסק פועל כנגד כל חוקי הפיזיקה... אבל פועל. עומדים על משטח, והכלי יציב. נוטים קדימה – נעים קדימה; נוטים לאחור – הכלי נעצר. מלים אינן מספיקות לתיאור החוויה המוזרה/מדהימה וצריך פשוט לנסות... הסגוויי XT החדש מונע על ידי מנועים חשמליים בהספק של כמעט 2 קילוואט – כ-2.5 כ^ס. טווח הנסיעה הוא עד 36 ק^מ בשטח קל, ו-13 עד 19 ק^מ במה שמוגדר ^שטח קשה^, אם כי אנחנו באמת לא יודעים מה עונה להגדרה ^קשה^ במקרה זה. נצטרך להתנסות בעצמנו, בהזדמנות הקרובה... ה-XT שוקל 40 ק^ג ומסוגל לשאת משקל של 120 ק^ג נוספים. שיווק הסגוויי מתבצע דרך UMI, יבואנית מכוניות GM, וכרגע ניתן לבצע הזמנות רק דרך הסניף המרכזי בראשל^צ; האספקה מתבצעת תוך שלושה שבועות. והשורה התחתונה, המחיר? אאוץ'. 29,500 שקלים לגרסת ה-XT החדשה, לפני מע^מ.