בקונצרן פולקסווגן, כך נראה, מסתמנת סיאט כמותג ה^שובב^, זה שנראה פרוע יותר ומתנהג בהתאם. ככזה, הרחיקו קברניטי הקונצרן את סיאט מהזרם המשפחתי שלהם (זרם הגולף?) שכולל את פולקסווגן וסקודה והעבירו אותו לחטיבה האוונגרדית של אודי, שהוקמה ב-2002 וכוללת בנוסף למותג אודי את מותג העל למבורגיני ואת...סיאט. יומרני משהו לחברה הספרדית שהציגה דגמים צנועים למדי אך דיברה על יצרים. אולם אז החל מאסטרו וולטר דה סילבה לעצב מחדש את דגמי הסיאט החדשים והפעם אף ילד לא קם ואמר ^הסיאט עירום^. כי דה סילבה הצליח לייצר דגמים חושניים על בסיס הגולף המעונבת, דגמים תוססים, שהתאימו לסיסמת החברה – ^סיאט אמוסיון^. גם מהנדסי החברה השתדלו ודי הצליחו לנטוע קצת שמחה במרכבים הקורקטיים של האחות הגרמנייה – למרות שמדובר בסופו של דבר באותם מערכות הנעה ממש. סיאט העולמית החלה לרקוד בדרך עליה הכריזה כבר שנים קודם לכן. ועכשיו, הדגמים החדשים של סיאט מושקים גם בישראל. בינתיים מדובר באלתיאה – גרסה מוגבהת של הליאון, שהיא המקבילה הספרדית של פולקסווגן גולף; ובטולדו, גרסת הסדאן של הליאון – שהיא מעין אלתיאה עם בגאז' (בתצורת נוצ'בק). הליאון בינתיים מחכה בספרד לסיכום המשא ומתן בין אנשי צ'מפיון מוטורס למנהלי סיאט על מחיר שיאפשר מכירה של המוצר בכמויות מכובדות. בהשקת המוצרים האלו, שהוצגו, לפי תפישתה החדשה של סיאט, בשלל צבעי הקשת, הציגו מנכ^ל צ'מפיון יונתן ולד ומנהלת חטיבת אודי ענבר נחשון את הדרך החדשה בה תימכר סיאט בישראל. השניים דיברו הרבה על קונים אינדיבידואליסטים, שרוצים ליהנות מהמכונית שלהם, מהנהיגה, מהעובדה שהם אחרים ומסתכלים עליהם. הם הדגישו שהעיצוב המאוד מלהיב מגובה על ידי הטכנולוגיה המאוד מתקדמת של קונצרן פולקסווגן והזכירו את מנועי ה-FSI, את תיבת ההילוכים הייחודית DSG, בעלת שני המצמדים, את מנועי ה-TDI ועוד. ענבר נחשון פירטה את הדגמים שיגיעו בשלב הראשון, את האבזור ואת מחיריהם: האלתיאה מגיעה עם: מנוע 1.6 ליטר בנזין ותיבה ידנית (130.000 ש^ח עד 140.000 ש^ח באבזור מהודר); מנוע 1.9 TDI ידני (165.500 ש^ח); 2.0 FSI, אוטומטי 6 הילוכים (170.000 ש^ח); 2.0 TDI עם תיבת DSG (177.000 ש^ח). כל האחרונות ברמת אבזור גבוהה. הטולדו מגיעה עם מנוע 1.9 TDI ידנית (156.000 ש^ח); 2.0 FSI, אוטומטית 6 הילוכים מהודרת (171.500 ש^ח); 2.0 TDI תיבת DSG, מהודרת (183.000 ש^ח). לא זול, אך בצ'מפיון לא מתביישים. ^על איכות כזו צריך לשלם קצת יותר^ אומר ולד. אגב, המוטו של קמפיין השיווק עומד להיות ^הקץ לשעמום^.