כבר עברו שלושה ימים מאז שנחת מטוס אל על שהחזיר אותי הביתה – ועדיין לא נרגעתי. איך אפשר להירגע אחרי כל מה שראיתי ושמעתי שם בבודפשט הרותחת מחום ומהבילה מלחות. ראיתי את דגל ישראל מונף ברמה בין 17 דגלים שהורמו לכבוד נהגים שנטלו חלק בגראן פרי של הונגריה. ראיינתי את הישראלי שלכבודו הונף הדגל הזה – איש מדהים החנוך ניסני הזה – שחגג את יום הולדתו ה-42 ביום בו עלה בפעם הראשונה כנהג ניסוי רשמי ביום של מרוץ. דיברתי פנים אל פנים עם מיכאל שומאכר – אגדה מוטורית חיה ובועטת – שנלחם השנה בחירוק שיניים על כבודו הרמוס, התבדחתי עם מיקה האקינן, ראיתי חבורה של הונגריות יפיפיות בבגדי מרלבורו (מכנסי פלסטיק אדומים מבהיקים וחולצות חשופות באדום ולבן) ואלו העלו את הטמפרטורה במסלול עוד למעלה מארבעים המעלות ששררו בו לפני שהופיעו. ואם זה לא מספיק לכם – אז אחרי שפרש מעמדת המוביל עקב תקלה במנוע עקצתי את מונטויה ושאלתי אם לא החליף בטעות מכוניות עם קימי... חואן פאבלו, אגב, הגיב בחיוך מאוזן לאוזן. ולי סיפרו שהקולומביאני עצבני... פגשתי בבחורה שקעקעה על עורפה את האותיות F1 , התארחתי במרכז הבקרה המדהים של קבוצת וויליאמס ב.מ.וו המנוהל על ידי מחשבי-על של HP ולמדתי דבר וחצי דבר על הטכנולוגיה המדהימה שרצה שם בצמרת... וזה עוד לא הכול. ביום המרוץ עצמו, חברתי לאוטובוס של אוהדים פינים שיכורים (כבר בבוקר – בדרך אל המסלול) והצטרפתי אליהם לשירי ^קימי רייקונן^ ששרו במלוא גרונם (ואל תרימו גבה ותשאלו ממתי אני אוהד את קימי. הרי עם טיפה יותר מזל – הוא היה היום בעמדת זינוק טובה מאוד לכתר שהולך ונשמט מראשו של שומאכר. וחוץ מזה, בכל הרצינות, אם לידכם היה יושב פיני בגודל של מגנוס פר מגנסון – שזה אותו דבר כמו שוורצנגר צעיר אבל בגובה 190 – וצועק ^קימי^ הייתם עונים לו ^אלונזו^? ידעתי שלא). אגב, כפרס ניחומים על שירי קימי שהשמעתי במלוא הגרון, יצק מגנוסון הנ^ל חצי ליטר בירה היישר לגרוני מבלי שיעברו דרך הפה בכלל... כשעתיים לפני המרוץ עצמו, הסתחבקתי עם לא פחות ולא יותר מאשר ברני אקלסטון – הבעל בית הכל יכול של המרוצים האלו (שאלתי אותו מתי יביא את הקרקס לישראל והוא ענה שזה יקרה כשאצליח לשכנע יזמים ישראלים לתמוך בנהגים צעירים). ובשעות הקצרות בין חזרה מהמסלול לנסיעה אליו ביליתי בודפשט, עיר יפה עם נהר במרכזה, אכלתי אוכל טוב ולמדתי שהיין ההונגרי התקדם בצעדי ענק מהעידן הטוקאי. סוף שבוע של שכרון חושים – למרות שלא נהגתי בעצמי אפילו מטר אחד. והיה גם מרוץ אותו אתאר בקצרה. שומאכר הפתיע את כולם כשבמקצה דרוג מרהיב קבע זמן הקפה מהיר בשנייה מרייקונן שזינק ראשון (במסלול הונגרורינג המאובק, לזנק ראשון זו מגבלה רצינית). אחרון זינק אלונזו ששגה בכניסה לישורת האחרונה ולקול תרועות אוהדי פרארי הרעשניים פסע אל מחוץ למסלול, חזר אך הותיר את ה^פול פוזישן^ לאלוף העונות האחרונות. בזינוק, פרץ שומי קדימה, לפני רייקונן ומונטויה. אלונזו המוביל באליפות הנהגים בהפרש מבטיח בינתיים, נפגע כתוצאה מתאונה ואיבד זמן יקר בשיפוץ אף. שומאכר הצליח להוביל עד לשליש האחרון של המרוץ למרות שרייקונן, שהפך למהיר יותר ככל שהמרוץ התקדם, ישב לו קרוב קרוב לזנב. שומאכר נכנס לתדלוק ואת הכניסה הזו ניצל רייקונן לברוח כך, שכשנכנס לתדלוק בעצמו הספיק לצאת עוד לפני שומאכר – אבל אחרי בן קבוצתו מונטויה. הקפה אחת מאוחר יותר, נדבק מונטויה ממזלו הרע של קימי בשבוע הקודם ופרש בעצב. רייקונן עבר למקום הראשון ופתח פער עצום משומאכר שבסוף המרוץ נאלץ לשמור על זנבו מפני אחיו ראלף בטויוטה, שסיים שלישי לקול מצהלות מכונאיו. אלונזו – סיים מחוץ לנקודות.