כאשר אנו שומעים על מסעות סיבולת של כלי רכב ברחבי העולם, במיוחד במדינות מתפתחות, אנו מדמיינים רכבי שטח קשוחים העוברים בתוואי שטח קיצוניים, צולחים נהרות ומטפסים על הרים. לכן ^קצת^ מפתיע לשמוע כי כוכבת מסע שיתחיל בשנחאי ב-29 לאוגוסט וימשך 45 יום ו-24,000 ק^מ, היא לא אחרת מאשר ה-GT הגדולה של פרארי, 612 סקאלייטי. אך למי שמכיר את ההיסטוריה של החברה זה אולי קצת פחות מוזר: ב-97' יצאה פרארי F355 למסע סביב העולם לאורך 5 יבשות ולמשך 75 ימים. אז נהגו בה 147 עיתונאי רכב מרחבי העולם והצליחו להביאה בשלום אל נקודת הפתיחה בניו יורק, מה שהוכיח את אמינותה הרבה. מסתבר שסין נבחרה כמדינה בה יתקיים המסע לא רק בעקבות תנאי השטח והאקלים הקשים שהיא מציבה לכלי רכב, אלא גם מפאת חשיבות השוק הסיני ליצרן האיטלקי. פרארי הציבה סוכנות בסין כבר מ-1993, אך מאוקטובר 2004 היא מקיימת מיזם משותף עם זכיינים סיניים לשיווק מכוניותיה בסין. מאז תחילת המיזם נמכרו לשוק הסיני 42 מכוניות עם סמל הסוס הצוהל, וההערכה היא כי בתוך מספר שנים תהפוך סין לשוק החמישי או השישי בגודלו בעולם למכוניות פרארי. במסע תשתתפנה שתי מכוניות שינהגו בהן 15 עיתונאים סיניים ו-15 עיתונאים משאר העולם. המכוניות תצאנה משנחאי לאורך מנצ'וריה ועד בייג'ינג. משם המסע יימשך לאורך החומה הסינית ואז כ-3,000 ק^מ בהרים, בגובה של כ-4000 מטרים עד טיבט ואז חזרה מערבה דרך מדבר גובי לעיר העתיקה קאשי. משם הדרך תתפתל דרומה לאורך הגבול עד קאנטון ומשם חזרה לשנחאי. בדרך תעבורנה המכוניות ב-10 סוכנויות פרארי הממוקמות בעריה המרכזיות של סין. את המכוניות ילוו צלמים וחברי משלחת שיספקו גיבוי טכני בשעת הצורך. שתי המכוניות המיועדות למסע נצבעו באדום וכסוף כל אחת, באופן משלים אחת לשניה. הן תעבורנה שינויים מינימליים בלבד – מיכלי דלק מוגדלים עם מסנני דלק קלים לגישה וניקוי, מגיני גחון ומתלים מוגבהים מעט לצורך עבירות טובה יותר בשטח הקשה. הפנסים יכוסו בגריל מתכת להגנה ופתחי כניסת האוויר ישופרו לצורך עבירות במקומות עם מים. מלבד זאת המכוניות סטנדרטיות לחלוטין, עד כמה ש-540 כ^ס זה סטנדרטי...