סיפרנו לכם בעבר על חזרתה של אסטון מרטין למרוצי ה-GT1 עם ה-DBR9 המבוססת בחופשיות על ה-GT הספורטיבית DB9. כעת מציגה חטיבת המרוצים של החברה הבריטית בבעלות פורד את גרסת הביניים למרוצים – לא ממש DBR9, אבל גם רחוק מאוד מ-DB9 חוקית לכביש – DBRS9 במילים אחרות. מכונית זו משתמשת במרכיבים משתי המכוניות בכדי ליצור מכונית למרוצי GT או לסתם השתעשעות על המסלול, ככל שירצה חובב האסטון העשיר. מנוע ה-6.0 ל' המוכר מה-DB9 מכוון כאן ליצירת הספק גדול בכ-20% - 550 כ^ס. המכונית משתמשת בשלדת האלומיניום של ה-DB9 בצירוף עם כלוב התהפכות המבוסס על זה שב-DBR9. כל חלקי הגוף (מלבד הגג) הוחלפו בחלקים מסיבי פחם, וכך גם כל גימור הפנים. כתוצאה מכך (ומהורדת מרכיבי נוחות רבים אחרים) נהנית ה-DBRS9 מירידת משקל אדירה של 480 ק^ג לעומת ה-DB9. נתון זה מציב את יחס ההספק/משקל על כ-430 כ^ס/טון ומשפר משמעותית את הביצועים, האחיזה והבלימה. תיבת ההילוכים הידנית מתאימה ביחסיה המקוצרים למרוצים, אך ניתן לשדרגה לתיבה סיקוונסיאלית כמו בדגם המרוץ הבכיר. לצורך התאמה למסלולי מרוץ הונמכה המכונית, חוזקו מתלי עצמות העצה הכפולים, הוקשחו הקפיצים והוחלפו הבולמים בבולמי קוני מתכווננים. גם קלות תפעול נלקחה בחשבון – המושבים וההגה מתכווננים ויש אופציה גם למושב נוסע, לצורך נסיעות הדגמה. לנהגי המרוצים הרציניים יותר מוצעת האפשרות להוריד חלקי מרכב בכדי לחסוך אפילו יותר במשקל. חבילת חלקי חילוף מוסיפה לקלות הטיפול במכונית בימי מסלול ומרוצים. אז אם ברצונכם לנהוג באסטון מכוונת-מרוץ חדשה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל מרכז אסטון מרטין בבאנבורי שבבריטניה, להפקיד כ-175,000 פאונד בחשבון החברה ולחכות מספר חודשים. בהצלחה!