פרארי FXX
מה צריך בשביל להצטרף לקבוצת פרארי? עד היום נדרשו כשרון נהיגה מזהיר והרבה מאוד מזל. כעת מספיק ארנק כבד (מאוד) בשביל להפוך לנהג ניסוי רשמי של חברת פרארי. טוב, כמעט מספיק.
FXX הוא שמה של מכונית האבטיפוס המתוחכמת ביותר שנבנתה עד היום במפעל פרארי שבמראנלו. במרכזה של המכונית, המבוססת על האנזו כפי שניתן לראות, מנוע V12 בנפח 6.3 ליטר המספק יותר מ-800 כ"ס ב-8500 סל"ד. טכנולוגיית תיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית שלה נלקחה ממכוניות הפורמולה 1 והעברת ההילוכים מתבצעת בתוך פחות מ-100 מילישניות.
העיצוב האווירודינמי שלה מייצר 40% יותר כוח הצמדה מבמכוניות פרארי אחרות. הצמיגים הם ספציפיים לדגם זה – סליקס בקוטר 19 אינץ'. הבלמים גם הם מיוצרים בהזמנה לדגם זה, על ידי חברת ברמבו. אבל המיוחד ביותר ב-FXX הוא הייעוד שלה: כל הרוכש אחת מ-20 (ואולי יותר) המכוניות שייוצרו, יצטרף רשמית לקבוצת פרארי ויזכה להתאמן על המסלול ביחד עם נהגי הניסוי שלה, ואף לקבל עצות מרובנס באריקלו ומהגדול מכולם – מיכאל שומאכר בכבודו ובעצמו. המכונית לא תעבור הומולוגציה לשימוש בכביש או למרוצים, ולכן תוגבל אך ורק לאימונים במסלול. מחלקת הטכנאים של פרארי תקבל נתונים ממערכת הטלמטריה המיוחדת המותקנת במכונית, אשר תעביר נתונים על 39 מערכות דינמיות של הרכב בזמן אמת. המידע יעבור ניתוח על ידי הטכנאים והם יעבירו את התוצאות לנהגים, וכן ישתמשו במידע לצורך פיתוח מכוניות עתידיות של החברה. ה"חבילה" שמקבל רוכש ה-FXX כוללת קורס נהיגה במסלול האימון של פרארי והשתתפות במגוון אירועי מסלול שיאורגנו על ידי החברה בשנתיים הקרובות, בהם יהיה הצוות הטכני של פרארי מוכן לעזור לנהגים העשירים בכל דרישה ובעיה. בנוסף יוכלו הנהגים לקיים ימי מסלול פרטיים, ואם ירצו להשאיר את מכוניתם במראנלו, תעביר אותה פרארי אל אחד ממסלולי המרוצים באירופה לפי דרישת הבעלים, לצורך ימי המסלול.
וכמה כסף צריך בשביל להיכנס לתוכנית ה-FXX? סכום פעוט של 1.5 מיליון יורו (כולל מיסים). רק לפני שתכינו את הארנקים, עליכם לדעת שלא מספיק להיות מולטי-מיליונר בשביל להפוך לנהג ניסוי של פרארי – אלו המגישים בקשה להצטרפות לתוכנית, צריכים קודם כל לעבור את אישורה של וועדה מיוחדת. המתקבלים המאושרים בוודאי ישמחו לדעת כי המכוניות הראשונות תימסרנה ללקוחות עד סוף השנה הנוכחית.