דג קופסה או קופסנון הוא דג בעל מבנה מרובע וקשיח, אך עם זאת אווירודינמי ביותר. בחיפושם אחר נושא מהטבע לצורך פרויקט הרכב הביוני שלהם, מצאו מהנדסי מרצדס ומחלקת המחקר של דיימלר-קרייזלר (חברת האם), שהקופסנון הוא נושא מחקר הולם המגלם בתוכו יתרונות רבים מהטבע אותם ניתן לרתום לטובת בניית מכונית שתהיה חסכונית ביותר וידידותית לסביבה. פרויקט הרכב הביוני (ביולוגיה+טכנולוגיה) קרם עור וגידים בעקבות ההחלטה לנצל את המאפיינים האווירודינמיים והבטיחותיים שהאבולוציה פיתחה במשך מיליוני שנים. במרצדס הבינו כי שימוש במאפיינים אלו יאפשר להם לבנות מכוניות טובות יותר. לאחר מחקר ארוך שנערך בעזרת אנשי מקצוע מתחום המדע בכלל והביולוגיה בפרט, מצאו המהנדסים כי הקופסנון מהווה מודל מצוין לצרכיהם. למרות צורתו הקופסתית, הוא מהווה כמעט אידיאל אווירודינמי – מודל של הדג שנבנה בידי המהנדסים השיג מקדם גרר של 0.06 במנהרת רוח. (מקדם גרר הוא מושג יחסי הבוחן את האווירודינמיות של החפץ, ככל שהוא נמוך יותר, כך החפץ יותר אווירודינמי). השלב הבא של המהנדסים היה ליצור דגם מוקטן בגודל 1:4 של כלי רכב הנבנה על בסיס צורת הקופסנון. אותו דגם חימר השיג מקדם גרר של 0.095, נתון שמעולם לא הושג בתכנון מכוניות. מעודדים מהישג זה, בנו המהנדסים מכונית שלמה באורך 4.24 מטרים, בגובה של 1.59 מטרים ועם מקום לארבעה אנשים ולמטענם. המכונית השיגה תוצאה של 0.19 במנהרת הרוח, תוצאה מרשימה בכל קנה מידה, ובמיוחד לרכב בגודל של מיניואן קומפקטי. לשם השוואה, מקדם גרר נורמלי למכונית בסדר הגודל הזה הוא כ-0.35-0.30. לפורשה 911 חדשה יש מקדם גרר של 0.28 ולטויוטה פריוס המעוגלת יש מקדם גרר של 0.26. מקדם הגרר הנמוך של המכונית הביונית מושג גם בעזרת כיסויי פלסטיק לגלגלים האחוריים, ידיות דלתות מוחלקות הנמשכות החוצה חשמלית במגע קליל ושימוש במערכת מצלמות במקום מראות צד. להנעת המכונית השתמשו המהנדסים במנוע דיזל 2.0 ליטר המספק 140 כ^ס ו-30.6 קג^מ ומאפשר צריכת דלק ממוצעת של כ-23 ק^מ/ליטר. ב-90 קמ^ש קבועים הצריכה שלו היא כ-36 ק^מ/ליטר. הכוח עובר לכביש באמצעות תיבה רציפה והביצועים מרשימים למדי, עם 8.2 שניות למאה קמ^ש ומהירות מירבית של 190 קמ^ש. בעזרת טכנולוגיה מתקדמת לשליטה על כמות גזי הפליטה, ובעזרת נוזל מיוחד שמותז במינון מדויק לתוך מערכת האגזוז ומפריד את גזי הפליטה למים וחנקן בלתי מזיקים, הצליחו מהנדסי מרצדס להוריד את זיהום האוויר של המכונית ב-80% ביחס למכונית כביש רגילה. גופו של דג הקופסה בנוי ממעטפת קשיחה אך קלה, וכך גם המכונית הביונית נבנתה, עם שימוש בחומרים קלים המאפשרים להוריד שליש ממשקל המכונית מבלי לפגוע בקשיחותה המבנית. רק שני דברים קטנים ^שכחו^ מהנדסי מרצדס להזכיר עם חשיפת פרטי הקונספט החדש. הם נתלים בדג הקופסה כמודל אידיאלי לעיצוב ותכנון מכונית אווירודינמית וידידותית לסביבה, אך דג הקופסה מתאפיין בשני דברים הנוגדים השקפת עולם זו: האחד הוא היותו דג המתנהל באיטיות רבה, המאפשרת לתפוס אותו בקלות, והשני הוא שעם מותו הוא מפזר חומר ארסי ורעיל לתוך המים...