לפני ההשקה של ה-FQ400 מיצובישי שלחו לנו את ההוראות הנלוות המסבירות כיצד יש להזניק את האיוו החזקה בצורה הטובה ביותר מבלי לגרום נזק. בכל זאת, לא בכל יום הם מוציאים מכונית שמזנקת למאה קמ^ש בזמן שגורם לכמה מכוניות-על שעולות פי שש ויותר (פאגאני זונדה, פורשה קאררה GT ועוד) להתחבא בפינה. ומכיוון ש-3.5 שניות למיאוץ הקלאסי הוא עניין שלכאורה חייבים לחוות – וכי מדובר ברפליקת ראלי כפולת הנעה שהטכניקה הטובה ביותר לזינוק במכוניות שכמותה הוא פשוט לזרוק את הקלאץ' כשהמנוע ב-6500 סל^ד לערך - הם מצאו לנכון לצרף את האזהרות הנ^ל. אבל אני לא מצאתי לנכון לפעול על פי ההוראות שלהם, ולא בגלל יצר הוונדליזם דווקא, אלא בגלל שלא ראיתי כל סיבה להשתמש בשיטה המסובכת הזאת ולהסתכן בנזקים רק בשביל להזניק את המכונית בזמן הקצר ביותר. הרי ^החיים הם לא אפס למאה^ כפי שכתב פעם מישהו, וכאן זה מתבטא בצורה הקיצונית ביותר; כי אחרי שנוהגים באיוו הזאת חזק, שלוש וחצי, ארבע או שש שניות הופכות לספרות חסרות משמעות. היא פשוט מייצרת קצב כה בליסטי וריגושים כה עצומים מבעד לתחפושת המשפחתית שלה, ועושה זאת בכזאת קלילות נונשלנטית, שמבחינתי זה היה בסדר גם אם היא הייתה מפסידה לכל משפחתית אלף-שש-מאות ברמזור. ובכל זאת, בכדי שאם יצא לכם לתפוס איזה סיבוב קטן עליה, תדעו כיצד לבצע שיגור מוצלח: מיצובישי איוו 8 MR FQ-400 - הוראות פתיחה באש בשום מקרה אין להזניק את המכונית באמצעות עזיבת קלאץ' פתאומית משום שהדבר יגרום באופן כמעט וודאי לנזק חמור. לחילופין יש לבצע את נוהל ^פתיחת מירוץ^ המצורף, נוהל שישיג תוצאה מקסימלית מבלי לגרום לנזק במערכת ההנעה. חובה לבצע את ההוראות לפי הסדר, כדלקמן: 1. לאחר נהיגה מאומצת, נהגו במכונית במשך מספר דקות כדי לאפשר למים ולאוויר הנדחס בטורבינה להתקרר ולהתייצב. אל תהססו להשתמש בריסוס המים על מצנן הביניים כאשר האקלים חם. 2. עצרו את המכונית ושלבו להילוך ראשון. 3. הרימו את בלם היד אך המשיכו להחזיק את כפתור השחרור שלו. 4. העלו את הטורים ל-6500 – 6000 סל^ד. 5. שחררו בעדינות את הקלאץ' עד שתרגישו אותו מתחיל ^לנשוך^ (את השלב הזה בתהליך אין לבצע ליותר משלוש שניות לערך כדי למנוע התחממות ונזקים לקלאץ'). 6. כאשר אתם מוכנים לזינוק, שחררו את בלם היד ובו זמנית עזבו באיטיות את הקלאץ' ופתחו את המצערת עד הסוף. אם תשחררו את המצמד מהר מדי האוטו ישתנק ואם תתנו יותר מדי גז מוקדם מדי תיעצרו במנתק ההצתה, ועל כן יש לתאם ביניהם כדי להגיע לאיזון המדויק. החלקת גלגלים קלה תתרחש בשיטה זו, דבר שיקל את העומס על הקלאץ' ועל התנועה לפנים. 7. אם תיבת ההילוכים במצב טוב, ההעברה להילוך שני אמורה להתבצע ללא עזיבת גז (מה שנקרא במחוזותינו ^העברה אמריקאית^) ולפני מנתק ההצתה ב-7300 סל^ד. אם נשמעת חריקה הדבר מעיד על תיבת הילוכים שעברה התעללות ויש להפסיק להעביר הילוכים בצורה זו. 8. אם מנסים למדוד 0 ל-100 יש להמשיך עם הילוך שני עד למנתק, שכן הוא נגמר מעט אחרי 100 קמ^ש. 9. אם מנסים למדוד 0 ל-160 יש להעביר משני לשלישי לפני המנתק, ובכל שאר העברות ההילוכים יש לעזוב את המצערת בעת לחיצה על הקלאץ'. 10. אם יעשה שימוש רצוף בשיטה זו המצמד יתחמם ויורגשו רעידות בעת פעולתו בנסיעה רגילה. * במקרה של נזק בעת נסיעות המבחן, תבוצע חקירה על ידי מהנדסי מיצובישי. אם יתברר שהנזק נגרם בגלל נהג שלא הצליח לבצע כראוי את הזינוק בשיטה הנזכרת לעיל או בשל התעללות, הנהג יחויב במלוא עלות התיקון. זוהי רק טעימה מהמבחן המלא על האיוו FQ-400, אשר נמצא בגיליון ^אוטו^ חודש מאי (מספר 231)