אין (הרבה) חדש תחת השמש. כך מגלה סקר שביעות-רצון שנערך במשותף על-ידי חברת JD Power והמגזין הבריטי What Car (אשר עוסק בעיקר בהיבטים צרכניים). הסקר נערך בין 23,000 בעלי מכוניות לאחר ממוצע של שנתיים על הכביש, וכלל 32 מותגים ו-124 דגמים. הסקר דירג את המכוניות על-פי שקלול ציונים בתחום איכות ואמינות (30% מהציון הכללי), ביצועים, נוחות, תכנון ואבזור (28%), שירות (22%) ועלויות (19%), כאשר סעיף אחרון זה כולל צריכת דלק, ביטוח ועלויות טיפולים ותיקונים. לקסוס ממשיכה לצעוד בראש מצעד המותגים, עם 848 נקודות מתוך 1000 אפשריות, רק נקודה אחת יותר מסקודה במקום השני (וזו כבר לא הפתעה). הונדה, עם עליה ניכרת של 14 נקודות בציון הכולל, עלתה למקום השלישי. המותג המשתפר ביותר הוא מיני, המדורג שישי עם עליה של 19 נקודות. 17 מותגים השיגו ציון מעל הממוצע הכללי, העומד על 786 נקודות. ביניהם נכללים מרבית מותגי אירופה היוקרתיים, עם ב.מ.וו במקום חמישי, וולוו במקום שמיני ומתחתיה אודי וסאאב. מרצדס, לעומת זאת, מדורגת מתחת לממוצע, במקום ה-21 בלבד. יונדאי היא המותג הקוריאני המוביל, והיחיד שדורג מעל הממוצע, במקום 15 – מעל פולקסווגן ופורד. בתחתית רשימת המותגים נמצאים – וגם כאן אין חידוש מותגי MG-רובר ולנד-רובר, פיז'ו, ואחרונים מכולם מותגי קבוצת פיאט – פיאט עצמה ואלפא-רומיאו. יש לציין כי ג'יפ, פורשה, סמארט והמותג המאלזי פרוטון נכללו בסקר אך לא דורגו עקב מדגם קטן מדי. הונדה ג'ז ניצבת בראש רשימת הדגמים שנה שניה ברציפות, עם יתרון ניכר וציון של 88.1%. הלקסוס IS200/300 במקום השני והיאריס של טויוטה במקום השלישי – שתיהן דורגו בעבר ראשונות בסקרים דומים בבריטניה – אינן מפתיעות, אך אחריהן מופיעים שני דגמי סקודה, הפאביה והאוקטביה. להונדה יש ארבעה דגמים בין עשרים הראשונים, כמו גם לטויוטה (חמישה, אם נכלול גם את לקסוס), אך בסך-הכל יש ירידה לנציגות היפנית בין עשרים הראשונים – רק עשרה דגמים, לעומת 14 בסקר הקודם. הפתעה גדולה הוא המקום השביעי שהשיג הקאיה סורנטו. לעומת זאת, המקום האחרון מכולם בדירוג הדגמים שייך גם הוא לקאיה – שם ניצב הספורטאג' (הקודם, שהוחלף זה עתה). מעליו נמצאים ה-MGF/TF, ניסאן טראנו ו... מרצדס M-קלאס, שממשיך להיות שק-חבטות של סקרים מסוג זה. גם כאן מדובר בדגם המוחלף בימים אלה. נקודה מעניינת היא כי חמישה מתוך עשרים הדגמים המובילים בסקר מיוצרים בבריטניה – משעשע/עצוב לאור מצבו העגום של היצרן הבריטי הגדול האחרון שנותר לפליטה. מעניין גם לגלות כי שלוש מחמש הראשונות בדירוג הן מכוניות קטנות. הרשימות המלאות מופיעות בתמונות משמאל – שימו לב כי רשימת הדגמים הינה תמונה גדולה יחסית.