חברת דיימלר-קרייזלר מודיעה על קיצוץ נרחב בסמארט, חטיבת המכוניות הקטנות שלה, במטרה להביאה לכדי איזון פיננסי עד שנת 2007. הארגון מחדש כולל צמצום היצע הדגמים וקיצוץ כמעט מחצית מכח האדם בחברה ועלותו ב-2005 תגיע ל-1.2 מיליארד יורו, כאשר בסמארט מקווים להגדיל הכנסות בכ-600 מיליון יורו עד 2007. חלק מרכזי בהתייעלות הוא נטישה סופית של פרוייקט הפורמור, רכב פנאי קטן בעל הנעה כפולה שהיה בתהליכי ייצור מתקדמים והיה מיועד להקפיץ את המותג בארה^ב. עוד מודיעה סמארט על הפסקת ייצור הרודסטר הקטנה שלה בסוף 2005, זאת למרות עלייה עקבית במכירותיה מרגע הצגתה. ביטול פרוייקט רכב הפנאי והפסקת ייצור הרודסטר הם עדות להכרתה של סמארט בכשלונה לפרוץ אל מחוץ לנישת המכונית העירונית שאיתה התחילה. כעת תתרכז סמארט בדור החדש של ה-ForTwo שלה ובפיתוח מנוע 3 צילינדרים חדש אשר ישמש גם יצרנים אחרים, ובכך יוזלו העלויות. כמו כן, שיתוף הפעולה עם מיצובישי בייצור ה-ForFour יימשך, כאשר גם בו מקווה החברה להגיע לרווחיות בקרוב. המטרה היא לקצץ כ-30% מהעלויות הכלליות בסמארט באמצעות המהלכים הללו ובאמצעות הטמעה של תהליכי פיתוח, שיווק ושירות ממרצדס. כמו כן יגדל מספר נקודות המכירה בכ-25%. לנו רק נותר להצטער על הליכתה בטרם עת של הרודסטר ושל גרסת הקופה שלה, וכן להאיץ במי שהתכוון לקנות אותה בארץ. אולי עוד כמה שנים היא תהיה פריט אספנות...