אלוף 2004 סבסטיאן לואב (סיטרואן) הפגין יכולת עקבית גבוהה בראלי ניו-זילנד, נטל את ההובלה כבר בשלב מוקדם ביום הראשון, והלך והגדיל בהדרגה את יתרונו עד לסיום. קרב עז התחולל בין מוביל האליפות פטר סולברג (סובארו) לבין מרקוס גרונהולם (פיז'ו) על המקום השני, כאשר בסופו של דבר ידו של גרונהולם על העליונה לאחר שניצח בארבעה מחמשת קטעי-הדירוג האחרונים של הראלי. פרנסואה דובאל במקום הרביעי הצליח לצבור נקודות ראשונות העונה, תורם בכך למאזן נאה של 15 נקודות-יצרן לסיטרואן; מארקו מרטין סיים חמישי לאחר קרב צמוד עם טוני גרדמייסטר (פורד), אשר הוכרע רק בקטע האחרון של הראלי כאשר מרטין הצליח לעקוף את יריבו ולסיים בפער של 7 שניות בלבד לטובתו; בכך השיגה גם פיז'ו מאזן יפה של 12 נקודות יצרן. כריס אטקינסון האסטרלי, נהג סובארו, הרגיש בבית ואף צבר שני נצחונות-סטייג', אך סיים בסופו של דבר שביעי. גם עבורו אלו נקודות ראשונות העונה. לשם שינוי, מרבית נהגי-היצרנים הצליחו להשלים את הראלי, שהתאפיין בבעיות צמיגים אך מיעוט תאונות ותקלות טכניות. רק יאני טואוהינו, נהג סקודה, פרש עם תקלה במהלך הראלי. פורד איבדה את רומן קרסטה עוד לפני הזינוק, לאחר שזה השמיד את הפוקוס בתאונה דרמטית בשלב ה-Shakedown (האימונים המוקדמים), ואילו מיצובישי החליטה להוציא את הארי רובאנפרה בקטע הכביש האחרון – למעשה לאחר סיום הקטעים התחרותיים של הראלי – כדי למנוע נזק למכונית, לאחר שנותר ללא גומי על צמיגיו ומאחר וממילא ניצב במקום התשיעי שאינו מביא נקודות. מיצובישי – שחלקה את המקום השני המפתיע בדירוג היצרנים לאחר שלושת סיבובי-הפתיחה של העונה – נאלצה הפעם להסתפק בנקודה בודדת בזכות מקומו השמיני של ג'יג'י גאלי. נצחונו של לואב הקפיץ אותו מהמקום הרביעי לשני בטבלת הנהגים, נקודה אחת בלבד אחרי סולברג. בין חמשת הראשונים בדירוג מפרידות 6 נקודות בלבד. סיטרואן זינקה מהמקום החמישי לשני בדירוג היצרנים אחרי פיז'ו, שהגדילה את יתרונה בראש הדירוג ל-12 נקודות, וגם סובארו עקפה את פורד ומיצובישי ומחזיקה במקום השלישי. ראלי ניו-זילנד (סיבוב 4 מ-16) – תוצאות 1. לואב (סיטרואן) 2. גרונהולם (פיז'ו), 0:49.8+ ד' 3. סולברג (סובארו), 1:08.7+ 4. דובאל (סיטרואן), 2:06.3+ 5. מרטין (פיז'ו), 3:09.1+ דירוג נהגים 1. סולברג, 26 נק' 2. לואב, 25 3. מרטין, 23 4. גרונהולם, 20 5. גרדמייסטר, 20 דירוג יצרנים 1. פיז'ו, 43 נק' 2. סיטרואן, 31 3. סובארו, 28 4. פורד, 26 5. מיצובישי, 24