המסע הרביעי והאחרון של ליגת ^קרוס קאנטרי^ נערך באזור שבין חולדה, רחובות ויבנה, נצמד ברובו לערוצי הנחלים שמתחפרים בשטח המישורי יחסית. למרות מזג האוויר הנאה עד קייצי שאפיין את הימים שקדמו לאירוע (אם כי ביום האירוע נרשם מזג אוויר מעונן עד מטפטף – נ' ראשון למיקי אחרי שלושה אירועים עם מזג אוויר מושלם כמעט) גשם בלילה שבין שישי לשבת הפך חלק מהערוצים לנחלים זורמים של ממש וזימן למתחרים טבילה לא צפויה. אבל בוץ ומים לא היו האתגר העיקרי הפעם – שינוי מרענן מהמסורת בליגה השנה. אלמנט העבירות העיקרי היה מורכב מנסיעה בערוצי נחלים, עם דגש על נסיעה בתוך סבך הקנים והסוף (ולכן משחק המילים בכותרת...). כבר בתחילת המסלול למדו המתחרים לקח חשוב לגבי הסבך והצורך להיזהר בו וממנו. מי שהדגים את השיעור היה שי שמעוני, שדקות אחרי ההזנקה גילה את עצמו תקוע על גחונו אחרי שנפל לתוך קוליס עמוק שהוסתר ע^י הצמחייה. בהמשך היו אלו דווקא שני הצוותים של אספיר שלמדו לכבד את ערוצי הנחלים הצנועים-למראה, או ליתר דיוק – את שיפועי הצד המכובדים שהם מכילים, בעיקר אם צד אחד של האוטו שוקע מעט בבוץ שבתחתית הערוץ... שניהם בילו זמן קצר על הצד, כמובן ללא שום נזק לסופות הממוגנות, והם לא היו היחידים. אבל ייחודו של המקצה האחרון היה בתנועת האקורדיון הבולטת – לאורך כל היום פערים נפתחו ונסגרו וסדר ההובלה השתנה – והסיבה לכך היה מספר רב של מכשולים קלים-יחסית. פעם זה בוחר נתיב טוב ועובר בקלות, ופעם ההוא מצליח לטפס עליה קשה מבלי להתעכב ותוצאה היא רמת מתח גבוהה שנשמרה לאורך היום כולו. חבורת החוד הייתה ברורה למדי, או כך לפחות חשבנו, וכללה את צוותי גתוס-כל גדר ואספיר הוותיקים יחד עם צוות ^רדיאטור מודיעין^ הצעיר, שמפגין יכולת מרשימה בשנתו הראשונה אי-פעם בליגת עבירות כלשהי. לקראת סוף המסלול ^נעלם^ פתאום הצוות המודיעיני מחבורת החוד ומאוחר יותר התברר שתקלה בכננת וציריה שבורה הם שחיבלו ביום המוצלח של הצוות הירוק. עוד צוות, גם הוא ירוק בכמה מובנים, נכנע לתקלה טכנית בדרכו לסנסציה – צוות הריינג'ר של רסטה (ובעצם היחיד בתחרות) הראה כי גם בלי מתלים ארוכי מהלך ומנועים מחוזקים אפשר לעבור כמעט הכל, ובחצי הראשון של המסלול הצליח לקבוע קצב מהיר מספיק כדי לשמור את עידו ^בין הכוונות^ ואת שאר אנשי הקטגוריה מאחור. רק מנוע ששבק לו קטע את החלום וכמעט והצליח למחוק לצוות הצעיר את החיוך התמידי מהפנים. ובכלל, נראה היה שהמסלול הצפוף יחסית התאים במיוחד לכלים קטנים, או שאולי מדובר פשוט ביכולת נדירה של הנהג והנווט – כך או כך, הצליחו שמוליק לודוויג וירון פרסלני לשמור על קצב גבוה ולטפס על הפודיום בסוף, וכל זה עם סמוראי עתיק וחבוט, נטול שיפורים נראים לעין, כזה שהיה זוכה למבט מזלזל מצד כל נהג ^לנד-ג'רו^ ברמזור. היכולת, כמו גם המוכנות לעזור, הקנו להם גם את פרס ^רוח הטרופי^ שכלל מלבד הגביע גם פרס – מקרר לרכב מתנת ^גרינגראס^. בהחלט בחירה ראויה. אבל רגע, לא אמרנו שחבורת החוד כללה את צוותי אספיר ואת שי שמעוני? אז איך אנשי הסמוראי טיפסו לפודיום פתאום? מתברר שבתחרויות שמכילות אלמנט של ניווט ואיסוף נ.צ, מהירות היא לא חזון הכל – בתחרות הזו הניווט היה קשה במיוחד, גם בשל הסבך הרב וגם בשל העובדה הפשוטה שעידו טעה בניווט, וככל הנראה משך אחריו את הצוותים האחרים, שהתרגלו לעקוב אחרי הקוליסים שלו. חלק מצוותי החוד לא אספו את כל הנ.צ וחותמות המרשלים לאורך הדרך וספגו קנסות כבדים – כך התדרדר לו צוות גתוס-כל גדר אל המקום השישי ונמרוד ואופיר באחת הסופות של אספיר וויתרו על מקומם על הפודיום. מי שהפגינו ניווט למופת וכמעט והצליחו ^לגנוב^ את המקום הראשון היה צוות ^יוסי במות^ האילתי, שזכה סוף סוף לסיים תחרות ללא תקלות טכניות משמעותיות (בניגוד לצוותי רסטה וצוות פרוג'יפ, למשל) ולאחוז בגביע. גם בקטגורית הסטנדרטיים הפך הניווט את הרושם שנוצר בשטח, כאשר צוות מוסך אקספרס, שבמהלך היום התקדם בקצב הקטגוריה הבכירה יותר, נאלץ לוותר על המקום הראשון לטובת צוות אולקוס-מוסך S.O.S מקבוצת IRT. תוצאות האירוע: סטנדרט 1.תומר קובר יוסי שרביט – אולקוס מוסך SOS2390 נק' 2.אסף הלוי רונן גרינשטיין – מוסך אקספרס 2190 נק' 3.צחי ולירן ליטבק – מוסך מכבי / יובל עובדיה ואורן בן שטיין – צוות CO2, שניהם עם 1350 נק' אדוונצ'ר 1.אהוד גיל וטל דביר – אספיר 1390 נק' 2.שי משה ורמי גלזר – יוסי במות 1330 נק' 3.שמוליק לודוויג וירון פרסלני – שפי שיפורים 1040 נק' אקסטרים 1.עדו כהן ואביב ספקטור – טראקאן IRT דירוג מצטבר: אקסטרים 1.עדו כהן ואביב ספקטור – טראקאן IRT אדוונצ'ר1.אהוד גיל וטל דביר – אספיר / הדר זוהר ונימרוד אופיר – אספיר 51 נק' 2.שי שמעוני ויואב גבע – גתוס/ד.נ. כל גדר 49 נק' 3.שמוליק לוודביג וירון פרסלני – שפי שיפורים 41 נק' סטנדרט 1.אסף הלוי רונן גרינשטיין – מוסך אקספרס / תומר קובר ויוסי שרביט – SOS אולקוס IRT עם 54 נק' 2.דודי בר מואב ושי חודרה – צוות DBM עם 44 נק' 3.צחי ולירן ליטבק – מוסך מכבי עם 34 נק'