מתחרי ליגת הקרוס-קאנטרי לא נאלצו הפעם להשכים קום ולהרחיק אל קצווי הארץ. התחרות נערכה הפעם במרכז הארץ – סביבת פארק אפק, בין פ^ת לראש העין. אבל קרוב לבית ממש לא אומר ^קל^, מתברר שגם כאן, בחצר האחורית של רב אוכלוסיית המדינה, ישנם אתגרי עבירות אמיתיים, מאוד. התחרות הפעם כללה חידוש – המסלול היה מורכב משני מעגלים – מעגל דרומי ומעגל צפוני – באורך 30 ק^מ כל אחד שהתחברו למעין ^שמונה^ גדול שמרכזו בפארק אפק. בסוף החלק הראשון זכו המתחרים למנוחה קצרה לטובת תיקון הכרכרות ואישוש העגלונים. תוואי המסלול כלל את השילוב הרגיל אצל מיקי – בוץ ואגמים – בתוספת ערוצי נחלים צרים, מרוצפי בולדרים בגדלים שונים וגרוטאות מתכת בכמות שיכלה להפיל את מחיר הפלדה בעולם. כבר ב^לופ^ הראשון גילו המתחרים כי אמבטיות הבוץ של המרכז אכזריות לא פחות מאלו של הדרום או הצפון. למען האמת, ישנן שמועות שחלק ממכשולי הבוץ הצליחו לאתגר אפילו את הטראקאן אקסטרים של עידו. באחד ממכשולי הבוץ פרק המפלץ צמיג ואנשי הצוות נאבקו במשך חצי שעה בהחלפת הגלגל, עד שעדו יכל להמשיך בדרכו. גם מתחרים אחרים נתקלו בבעיות מכניות – צדי מ^רסטה^ שבר צלב ואיבד זמן רב בהחלפה; אצל שי שמעוני מצוות ^גתוס כל-גדר^ הפסיקה הכננת לעבוד (וגם קיצרה על הדרך עוד כמה רכיבים); גיא מ^פרוג'יפ^ נאלץ להסתדר עם הנעה אחורית בלבד בחלק מהמסלול בגלל ציריה שבורה; ואחד מצוותי אספיר הגיע לחניון בגרירה מאחורי שי, אחרי שמפגש עם קיר שבר את מוט ההגה בסופה. כל זה, כאמור, רק בחצי הראשון של המסלול... את מכת התקלות ניצל צוות ^רדיאטור מודיעין^ שבמפגן נהיגה מרשים סיים את הקטע הראשון במקום הראשון – הישג נאה למתחרה שזו לו עונתו הראשונה, מול כלים עדיפים ומתחרים מנוסים. אבל השמחה של אנשי מודיעין הייתה קצרה. כבר בתחילת החלק השני של המסלול נפלה הסופה הירוקה קורבן ל... מזרון קפיצים! מזרון ישן שהיה זרוק בשטח הסתבך בתוך המכלולים המכניים של הסופה ואנשי הצוות בילו שעה ארוכה מתחת לאוטו בשליפת חלקי הקפיצים. גם בהמשך שיחק הפן המכאני תפקיד מפתח בקביעת התוצאות – גיא הוביל את הסופה הזרחנית בקצב גבוה, נזכר בטח בקרואטיה בערוצים הצפופים בין העצים, אבל איבד זמן רב בשל מוט הגה שבור בירידה מיער נחשונים (והצליח לסיים רק בזכות אלתור שהיה מכבד גם את מקגייוור). צוות אספיר בו נהג אהוד גיל נתקע עם בעיית חשמל וכמעט ולא היה צוות שנמלט ללא הידרשות לכישורי מכונאות ברמה זו או אחרת. אבל אסור לקבל את הרושם השגוי שהיה מדובר במסע הישרדות משבר-מכלולים ותו לא. בחירת נתיב דרך האגם או בין העצים ומדרגות האבן שיחקו תפקיד מכריע בקצב ההתקדמות וכמות התקיעות והיוו אתגר נהיגה אמיתי. ביותר ממכשול אחד היה האתגר גדול כל-כך שהצוותים השונים בחרו בשיתוף פעולה כאופציה הטובה ביותר. צוות אחד שמשך את תשומת לבנו וראוי להערכה על האומץ, כמו גם על הביצועים, הוא הצוות של שמוליק לודוויג וירון פרסלני, שבמקום לתת לסמוראי מודל 88 שלהם לנוח, העבירו אותו את שבעת מדורי הגהנום של המסלול, ועוד בקטגורית האדוונצ'ר, ובהצלחה רבה – מקום רביעי מכובד ביותר בסיום. גם בקטגורית הסטנדרטיים נרשמה הפתעה – את המקום הראשון קטפו רן ודן גלבנד בסופה סטנדרטית למראה בתחרות הראשונה שלהם. אחריהם, בהפרש זעיר, סיים הצוות של מוסך אקספרס בסופה מוגבהת ומשופרת, שיכלה למצוא את מקומה בקלות על קו הזינוק של הקטגוריה הבכירה יותר ובמקום השלישי סיים צוות DBM. שוב הצליח למיקי יוחאי – מזג אוויר נהדר, מסלול מגוון ומאתגר ואפילו מחשבה על נקודות תצפית לקהל ודו-קיום עם הטבע והחקלאים. ותודה לנותני החסות - ^הנפלד טכנולוגיות^ יבואנית נעילות ARB וכננות וורן וקבוצת המוסכים ^הילוך שישי^. אקסטרים 1.עידו כהן ואביב ספקטור IRT 3230 נק'\ אדוונצ'ר 1.צחי כפרי ורועי בר טוב רסטה לואו אלפיין 2400 נק' 2.הדר זוהר ונמרוד אופיר אספיר 2240 נק' 3.שי שמעוני ויואב גבע ד.נ. כל גדר גתוס 2200 נק' סטנדרט 1.רן ודן גלבנד 2980 נק' 2.אסף הלוי ויוסי גנון – מוסך אקספרס 2940 נק' 3.דודי בר מואב ושי חודרה DBM 2430 נק'