חרף חשש מסויים מכך שהמוני בית ישראל, על אופניהם ומטלטליהם, ישטפו את שבילי השפלה הדרומית, הגיעו כמעט 50 צוותים לפארק הראל שבמבואות ירושלים. לצד הצוותים הותיקים והמוכרים נראו גם לא מעט פנים חדשות. כפי שנראה בהמשך, מאחורי חלק מפנים אלו עומדים צוותים בהחלט מוכשרים, ונקווה כי נמשיך ונראה אותם באירועים אלו גם בעתיד. בין היתר נצפו גם כמה פנים ותיקות עם ציוד חדש, כמו למשל הלל סגל עם הפאג'רו T2 שלו, שלכבוד פורים התלבש במעטפת מרוצים חדשה, ויובל שרון שחנך טרקטורון פולאריס דנדש עם מתלי אוהלינס משוכללים ומיכל דלק רזרבי מאלומיניום שהותקן על הסבל האחורי. בסידור הפוך בדיוק מזה של שנה שעברה, תוכנן המסלול בתנאי בוץ ובוצע בתנאים יבשים. התוצאה – תוואי מסלול קצר יחסית, באורך 120-140 ק^מ. בוץ כמעט ולא היה, כאמור, אולם קוליסים עמוקים, שנחרצו בשבילי השדות בזמן שהיו בוציים והתייבשו, הקשו על המתחרים. מהאורחאן הבדואי שאירח את המשתתפים ביציאה ולאחר הסיום בפארק הראל, המשיכו המתחרים מזרחה לדרך בורמה ושבילי היערות באזור מסילת ציון. משם פנו לכיוון דרום, והחלו ^לתפור^ בינות לשדות החקלאיים של שפלת ההר באכה לכיש. לקראת הנקודה הדרומית ביותר באיזור גת התפצל המסלול, והקטגוריה המקצועית ביצעה קטע נוסף בו לא עברו הקטגוריות האחרות. במסלול עצמו הוצב מספר רב יחסית (ביחס לאורך המסלול) של מארשלים, וגדי עוד הוסיף והבטיח מארשלים ^סמויים^ לביקורות בדרך. בדרך חזרה המשיכו המתחרים בעיקר בשבילי השדות החקלאיים ולאורך מסילות רכבת. מסתבר שגם תוואי פשוט לכאורה, כמו שבילים ש^רצים^ לאורך פסי רכבת, עשוי להוות אתגר ניווטי, בפרט כשלעתים השבילים שמסומנים במפה פשוט מסתיימים ללא התרעה מוקדמת... שינויי התוואי הכרוכים בתשתיות כביש 6 והעבודות שמבוצעות לשיפור תשתית מסילת הרכבת לבאר-שבע אינם מעודכנים כראוי במפות, ולמרות נקודות הציון הרבות משתתפים רבים התקשו למצוא את נקודות החצייה המדוייקות, ובזבזו זמן רב בהתברברויות. ככלל, כמעט ולא נרשמו תקלות או נזקים לרכבים, למעט שלושה הבאגים שפרשו מסיבות שונות כבר בתחילת האירוע. רוני ממוטורוני סבל מחוסר מזל יוצא דופן – לקראת סוף המסלול הוא חצה במהירות קטע בוצי, רק כדי לפגוש ברזל ממזרי שהתחברה מתחת למים ולבוץ והצליח לחתוך שני צמיגים בבת אחת, מסיים את היום עבור הצוות... צוות המאגנום של אוטוויק, שבשלב זה כבר איבד את הסיכוי לסיים את התחרות באחד מהמקומות הראשונים כתוצאה מציריה שבורה שהותירה אותו עם הנעה אחורית בלבד, נחלץ לעזרה ותרם צמיגים חלופיים שאיפשרו לצוות מוטורוני להמשיך תוך עיכוב מינימלי. המנצח הכללי של האירוע (ובקטגוריית הטרקטורונים) הוא יובל שרון והטרקטורון המשופר החדש שלו (קבוצת פולאריס – רז-גל). אולם את הפתעת היום סיפקו דווקא צוותים שהשתתפו בפעם הראשונה או כמעט-ראשונה. צוות עמי גולסט-השביל הירוק/רז-גל (שי שפירא והראל גולדסט) השתתפו עם פא'גרו קצר כמעט סטנדרטי בפעם הראשונה שלהם בקטגוריה המקצועית (אחרי מספר אירועים בעיקר בקטגוריה העממית/משפחתית). בזכות ניווט איכותי ונהיגה ללא תקלות, קטפו שני הצעירים את המקום הראשון בקטגוריה A, לפני הפאג'רו הארוך של צוות אוטוויק (ויקטור אסולין ונעם שמיר) שהגיעו למקום השני, והפאג'רו קינג החדש של צוות מוסך ליוגב שהתעכב בשל בעיות GPS והגיע למקום השלישי. משתתפים חדשים נוספים שהציגו תוצאות טובות בנסיון הבכורה שלהם היו צוות [??? 468] שזו להם הפעם הראשונה באירוע מסוג זה, והגיעו למקום השלישי בקטגוריית הג'יפים B עם טויוטה לנד-קרוזר סטנדרטית. כל המשתתפים עמם דיברנו היו בדיעה אחידה על הארגון המצויין, וכמעט ללא יוצא מהכלל כולם התקשו בניווט – מי פחות ומי יותר. בצירוף עם מזג האויר והפריחה השופעת, סיכמו המתחרים את האירוע בצורה חיובית ביותר. תוצאות קטגוריה A: 1.שי שפירא והראל גולסט – צוות עמי גולסט/^השביל הירוק^ 2.ויקטור אסולין ונעם שרון – צוות אוטוויק 3.הלל סגל ואליעז רועי – צוות ליוגב קטגוריה B: 1.עופר קוקוס ואבישי בקר - צוות אוטוויק 2.אלון אסולין ואייל עובדיה – צוות אוטוויק טראקאן 3.רוני פישמן בומברג רוני קטגוריה C: 1.ניצן ואורית שקל 2.אפרים פוקס ויוני עזרי 3.עלי רביד טרקטורונים: 1.יובל שרון 2.איל שני ורועי מימון אופנועים: 1.רז היימן ועמרי ארבל 2.ערן וולנברג 3.יעקב כהן