אם בתחילת שנות התשעים נפעמנו ממנועי טורבו דיזל שהפיקו 60 כ^ס לליטר, הרי היום יש למספר יצרנים מנועי טורבו דיזל עם הספק סגולי של 80 כ^ס לליטר. ולא רק ההספק עלה – המומנט מגיע מוקדם יותר, הסל^ד עולה מהר יותר והשהיית הטורבו התקצרה. ועכשיו מעלה מרצדס את הרף עוד קצת. מי שטוענת לכתר יצרנית הדיזל-נוסעים הראשון בהיסטוריה (ה-260D של 1935) הציגה בז'נבה שני דגמי קונספט דיזל על בסיס מכוניות הרודסטר של החברה – ה-SLK וה-SL. זו האחרונה קיבלה גרסה משודרגת של מנוע הדיזל הגדול של החברה – V8 בנפח ארבעה ליטר. בזכות מגדשי טורבו חדשים (יש שניים) ומזרקי דלק חדשים עלה הספק המנוע מ-250 מכובדים ל-315 כ^ס מובילי קטגוריה ו-74.5 קג^מ, שמספיקים ל-5.8 שניות מאפס למאה. אבל דווקא המנוע הקטן יותר שמותקן בקונספט על בסיס ה-SLK הוא המעניין יותר. הבסיס הוא מנוע ה-V6 שלושה ליטרים החדש של החברה, שמציג בגרסתו הסדרתית 224 כ^ס מכובדים (גם אם לא שוברי שיאים). מרצדס שידכה למנוע לא פחות משלושה(!) מגדשי טורבו בדרך להפקת 286 כ^ס (כ-95 כ^ס לליטר!) ו-64 קג^מ. שלושת מגדשי הטורבו (מספר שיא למיטב זיכרוננו) פועלים בדירוג – קודם נדחס האוויר ע^י שני מגדשי טורבו קטנים, אחד לכל שורת צילינדרים במנוע, ומשם עובר למגדש גדול הנמצא בין השורות. בסל^ד נמוך אלו המגדשים הקטנים שאחראים לרוב הגדישה בעוד בסל^ד גבוה נושא בעול המגדש הגדול. נראה כי שילוב מגדשים בגדלים שונים הוא הדרך להפקת הספקים גבוהים ממנועי דיזל בשילוב עם תחום עבודה רחב – גם שיאן ההספק הסגולי הנוכחי, מנוע הדיזל המותקן בב.מ.וו 535D המפיק 91 כ^ס לליטר, מיישם רעיון דומה. מנוע הטריטורבו – הכינוי המובן שהצמידה לו מרצדס – מאיץ את ה-SLK למאה ב-5.3 שניות. לא ממש מתחבר לדימוי הדיזל העצל... למרות ששני הדגמים מוגדרים כ^קונספט^ נראה כי הדרך מהדוכן בתצוגה אל אולם המכירות תהיה קצרה יחסית במקרה הזה.