בדור הקודם של הפוקוס לקח לפורד ארבע שנים תמימות להציג גרסת-ביצועים שרירית ומתבקשת, ה-RS. הפעם זה הלך הרבה יותר מהר: רק חצי שנה עברה מאז השקת הדור הנוכחי של הפוקוס בתערוכת פריז האחרונה, וכבר הכינה לנו פורד גרסה קרבית כיאה וכנדרש. הפעם נקראת הפוקוס החמה ST ולא RS, אבל זה לא מפריע לה להציע מפרט מעניין. פורד ממשיכה להשתמש במנוע מוגדש-טורבו לגרסת מתקפת-האספלט שלה, אבל הפעם זהו מנוע 2.5 ל' חמישה ציל', עם הספק מירבי של 220 כ^ס. הפוקוס ST מבוססת על מרכב ה-3 דלתות של המשפחה, ופורד מקפידה לציין כי למרות הביצועים החמים והיכולת הספורטיבית, המכונית תשאר פרקטית לשימוש יומיומי. המפרט כולל גם תיבה ידנית 6 הילוכים וחישוקי ^18 עם צמיגי 225/40. ביצועים לא נמסרו אך פורד מבטיחה שה-ST תגיע לשוק בסוף 2005 – אכן קצב עבודה ראוי לציון, לאור ההמתנה הארוכה לפוקוס RS הקודמת. ספק רב עם ה-ST תגיע אלינו – אך אפשר להתנחם בכך שבז'נבה תוצג גם גרסת הסדאן של הפוקוס, פחות חשובה לאירופאים אך מאד מעניינת את השוק הישראלי. פורד שמה דגש על כושר נשיאת מטען, ולצורך כך מצויידת הפוקוס 4 דלתות בגלגל רזרבי קטן ^חוסך מקום^; נפח תא המטען מגיע בזכות זאת ל-526 ליטרים.