סביר להניח שיותר ממחקר אחד נכתב אודות הכמיהה האמריקנית לעבר הנוסטלגי והדביק. יהיו הסיבות אשר יהיו, האמריקנים אוהבים את ההיסטוריה שלהם – כולל המוטורית. לא צריך להרחיק לכת כדי לראות זאת, כמו למשל בדור הנוכחי של הפורד מוסטנג, או בשברולט HHR שהוצגה בתערוכת דטרויט האחרונה. כך או כך, הגיע תורו של עוד שם נושא מטען נוסטלגי לעלות מן האוב. עוד בטרם ירדה הצ'ארג'ר הראשונה של דודג' מפס הייצור, וכבר הוכרז על גרסה מיוחדת שלה: צא'רג'ר דייטונה. בסוף שנות ה-60 הוציאה דודג' את הדייטונה כגרסת-על של הצ'ארג'ר דאז. אותה דייטונה קיבלה עזרים אוירודינמיים, בדמות כנף ענקית מאחור וחרטום דרמטי, מוארך ומחודד. המטרה היתה השגת מהירויות גבוהות יותר במסלולי נאסקאר, וזה אכן הצליח – למרות שהדייטונה היתה כבדה משמעותית מהצ'ארג'ר. ועכשיו ההיסטוריה חוזרת... בערך. הפעם, השינויים בגרסת הדייטונה הם בעיקרם קוסמטיים. עיקר גאוות דודג' היא שני צבעים חדשים וייחודיים לגרסה זו, צהוב וכתום, שמקבלים שמות שגם הם נעוצים בעבר של דודג'. התרפקות על נוסטלגיה, כבר אמרנו? שינויים עיצוביים נוספים כוללים טיפול חרטום שונה עם שבכה מושחרת, ספוילר קדמי ואחורי, מושבים ספורטיביים יותר וכן הלאה. בתחום המכני חל שינוי אחד – מנוע ה^המי^ V8 בנפח 5.7 ל' קיבל תוספת צנועה להספק, מ-340 ל-350 כ^ס, אם כי עדיין מוצעת רק תיבה אוטומטית. הדייטונה תוצג לציבור בתערוכת שיקגו הנפתחת מחר, ותצא לשוק מאוחר יותר השנה כדגם 2006. דודג' מדברת על ייצור מוגבל, אך קשה לדעת למה הכוונה כאשר מדובר בשוק האמריקני...