כמו שכבר אמרנו, כשהמרוץ הגיע לעומק המדבר נגמרו הספקולציות. אם עד אז עוד תהינו אם יתכן והשנה ישבר המונופול האדום על הדיונות, הרי מרגע הכניסה למאוריטניה הסתלקו עננות הספק – במדבר יכול להיות רק שליט אחד, וגם השנה כתוב לו ^מיצובישי^ על החרטום. לשם הגיוון, את 361 הק^מ של קטע הדירוג ניצח לוק אלפאנד, הרכש הטרי של מיצובישי מקבוצת X-Raid, בפער של דקה וחצי על פטרהנסל. האם מדובר רק בטקטיקה זהירה של פטרהנסל? לא בטוח, יש שמועות על בעיות מנוע באיוו של מוביל המרוץ, אבל יש לקבוצת מיצובישי יום שלם לחפש את התקלה ולתקן אותה ביום המנוחה באטאר מחר. מאחורי שני המיצובישים הגיע רובי גורדון, שמראה שהתאונה הקשה ביום השישי (התגלגלות הגונה במהירות גבוהה) לא הצליחה לערער את בטחונו. אבל הפער, אוי הפער, זה עומד על יותר מ-17 דקות, כשיוטה – השלישית בדירוג הכללי – מגיעה בפער של 19 ד' מהמנצח, מגדילה את הפער בין המיצובישים ל^שאר^ ל-40 דקות ויותר, אבל גם מחזקת את מעמדה במקום השלישי עם פער של שעתיים למתחרה הבא. את החמישייה הפותחת סוגר מסואוקה, במה שהוא מגדיר ^מחסן החלפים המהיר ביותר בדאקאר^, חלפים לאיוו של פטרהנסל ואלפנד, כמובן, לוודא שגם אם יתקעו עם בעיה טכנית, זה יהיה לזמן קצר בלבד. בטח שמתם לב לחסרונו של אל-אטייה מהרשימה. ובכן, הקטארי המפתיע נפרד היום לשלום מהדאקאר אחרי שריסק את הב.מ.וו X5 שלו עוד לפני נקודת הביקורת הראשונה. צחוק הגורל הוא ששותפו לקבוצה, חוסה-לואיס מונטרדה, התרסק גם הוא כמעט בדיוק באותו מקום בהפרש של דקות. למזלה של קבוצת X-Raid הנזק למכוניתו היה קל יותר והוא יכל להמשיך במרוץ. ולנקודה הישראלית: לאחר אי-בהירות אתמול לגבי מצבו של חזי עלון, התברר היום שהבחור עדיין במירוץ. הוא נמנה על קבוצה גדולה של רוכבים שקיבלו זמן-מקסימום של 24 שעות בקטע השביעי שעשה כל-כך הרבה צרות, בתוספת זמן-עונשין של שעה אחת, והצליח להגיע בזמן לזינוק הבוקר בטידג'יקג'ה. היום השלים חזי בהצלחה את הקטע התשיעי – התוצאה ממש לא חשובה בשלב הזה – והגיע בשלום לביוואק באטאר, שם יוכל להנות מחר מיום-המנוחה המיוחל. לפניו עוד קילומטרים רבים ומפרכים, ואנו מאחלים לו שיחזיק מעמד ויגיע לסיום. בין האופנועים, אגב, דומה היה שפבריציו מאוני נטל את הבכורה – אבל כמו רוכבים רבים אחרים, הוא ספג עונש של מספר דקות שהורידו אותו למקום הרביעי בדירוג הכללי. לראש הדירוג עבר שותפו של מאוני לקבוצת ק.ט.מ, סיריל דספרה הצרפתי, כאשר מארק קומה יורד למקום השני. דירוג יומי 1.אלפנד, מיצובישי 2.פטרהנסל, מיצובישי – 1.31+ ד' 3.גורדון, פולקסווגן – 17.29+ ד' 4.קליינשמידט, פולקסווגן – 19.13+ ד' 5.מסואוקה, מיצובישי – 23.50+ ד' דירוג כללי 1.פטרהנסל, מיצובישי 2.אלפאנד, מיצובישי – 0:20.01+ ש' 3.קליינשמידט, פולקסווגן – 0:40.26+ ש' 4.סוזה, ניסאן – 2:39.19+ ש' 5.דה-ויליירס, ניסאן – 3:03.02+ ש'