מיצובישי ספורט הודיעה השבוע על תוכניותיה לעונת הראלי העולמית של 2005. הקבוצה נרשמה לאליפות בקבוצה הכוללת שתי מכוניות ושלושה נהגים – רובנפרה, פניצי וגאלי. רובנפרה יתחרה בכל 16 הסבבים של האליפות בעוד שני הנהגים האחרים יחלקו את המכונית השניה. במיצובישי לא פוסלים את האפשרות לשתף מכונית שלישית בחלק מהסבבים האירופאים. הפיתוח של הלאנסר WRC05, סוס הקרב של הקבוצה לעונה הקרובה, עדיין נמשך – שיפור חולשות שהתגלו בעונה שעברה (בה השתתפה הקבוצה בצורה חלקית מאוד) וניצול שינויים בתקנון האליפות. אחד השינויים החשובים הוא ניצול האפשרות להרחיב את המכוניות המתחרות באליפות – שינוי שגרר גם תכנון זרועות מתלה חדשות ואמור לאפשר אחיזת כביש משופרת. עוד בשינויים שכבר הוכנסו למכונית נמצאים תפעול חצי אוטומטי מההגה לתיבת ההילוכים, מחשב ניהול מנוע חדש ושסתומים חדשים במערכת הטורבו שמשפרים את תגובת המנוע. מדחס חדש נבחן כרגע ויתכן ויוכנס לשימוש גם כן. עוד פריטים שנבחנים בשלב זה, אבל כנראה לא יכללו במפרט למרוץ הראשון במונטה-קרלו, הם תיבת העברה בעלת יחסים ארוכים יותר בחלק מההילוכים, בולמים חדשים, דיפרנציאל מרכזי משופר ודיפרנציאלים אקטיביים מלפנים ומאחור. צפיות הקבוצה הן לסיים את שלב הפיתוח בחצי הראשון של העונה ולהתחיל להתמודד ברצינות על הפודיום החל מהחצי השני. ובתחום אחר, בו נוחלת החברה הצלחה רבה יותר - אחרי שחשפה את הרכב הצוות לדקאר 2005, חושפת מיצובישי תמונות ראשונות ומעט פרטים על הפאג'רו איוו המעודכן. זה זכה לשיפור בזמינות הכח בסל^ד נמוך ובינוני לעומת שנה שעברה והמנוע מותקן כעת נמוך יותר בשלדה, לטובת הנמכת מרכז הכובד. החברה בחנה את אב הטיפוס במרוקו ובראלי האמירויות שנערך בנובמבר. לפי עדויות הנהגים ה-MPR11, שם הקוד לגרסה המעודכנת, זריז יותר מגרסת 2004 וצייתן יותר בפניות. האם זה יספיק לניצחון שישי רצוף בדקאר? נחכה חודש ושבוע ונדע...