קולין מקריי, נהגה של קבוצת ניסאן הרשמית ומוביל הדרוג הכללי, פתח את היום בקצב מהיר, וקבע את הזמנים המהירים ביותר בשתי נקודות הביקורת הראשונות. בק^מ ה-410 (מתוך 492) התברר שהקצב היה, כנראה, גבוה מדי. מקריי התהפך ונאלץ לפרוש מהמרוץ, ואף הוחלט להסיק אותו לביוואק לבדיקה רפואית. גם גורדון, ^רוקי השנה^ של פולקסווגן, התהפך היום ונאלץ לחכות שעות לסיוע (וסופו שנגרר לביוואק). כך יצא ששני המתחרים שחלקו בינם את הניצחונות היומיים עד עתה יצאו מתמונת ההובלה. שני הנהגים התהפכו תוך כדי נחיתה מקפיצה במהירות גבוהה מאוד, כאשר חרטום המכונית פגע בקרקע והמכונית התהפכה קדימה. את היום השחור מבחינת ניסאן משלים ואטאנן,שנתקע עוד לפני נקודת הביקורת הראשונה, עם בעיות גיר, מזכיר לכם את שנה שעברה? בניסאן בטח לא מרוצים... ואם היום של ניסאן היה שחור, היום של מיצובישי זהר. אתמול ספג פטרהנסל שלושה נקרים ואיבד דקות יקרות. הוא תירץ זאת בשפעת שטשטשה את ראייתו. אז כנראה שלרופא הקבוצה של מיצובישי יש תרופה יעילה במיוחד. היום, ביום הדיונות הראשון, שרבים רואים בו את תחילתו של ^הדאקאר האמיתי^, הסתער פטרהנסל קדימה, ופתח פער של יותר מחמש דקות על המתחרה במקום השני – מסואוקה, בפאג'רו איוו השני, בצירוף או-כה-מוכר משנה שעברה. הישגו של מסואוקה בולט במיוחד לאור העובדה שבשל התקלה אתמול זינק היום מהמקום ה-121(!), זה אומר שהוא בילה את היום בעקיפות של מתחרים איטיים ממנו בהרבה. אחרי הפאג'רויים הגיע סאבי בטוארג-מרוץ, תוצאה שמקנה לו את ההובלה הכללית בהפרש זעיר של 40 שניות על אלפנד, שסיים רביעי היום. במקום החמישי הגיע שלסר, נותן לבאגי שלו להתבטא במרחב המחיה הטבעי שלה. מחר מחכה למתחרים קטע הדירוג הארוך ביותר השנה – 660 ק^מ – שמורכב בעיקר מדיונות ובסופו אסור להם לקבל סיוע טכני, כחלק משלב מרתון. דירוג כללי 1.סאבי, פולקסווגן 2.אלפנד, מיצובישי – 40 ש'+ 3.קלינדשמיט, פולקסווגן – 3.56 ד'+ 4.אל אטיה, ב.מ.וו - 4.32 ד'+ 5.פטרהנסל, מיצובישי – 7,19 ד'+ דירוג יומי 1.פטרהנסל, מיצובישי 2.מסואוקה, מיצובישי – 5.58 ד'+ 3.סאבי, פולקסווגן – 7.26 ד'+ 4.אלפנד, מיצובישי – 9.17 ד'+ 5.שלסר, באגי – 11.07 ד'+