נדמה שסדרה 5 הנוכחית אך הוצגה, אבל ב.מ.וו לא נחה על זרי הדפנה ומוצאת לנכון לחדש את היצע המנועים בה. סדרה 5 מקבלת את מנוע ה-3.0 ליטר שהוצג לא מכבר בסדרה 6 ומנוע 2.5 ליטר חדש בשתי רמות הספק. מנועים אלו יחליפו את מנועי ה-3.0 ליטר, 2.5 ו-2.2 ליטר שבהיצע הנוכחי. כל המנועים שומרים על תצורת השישה-צילינדרים-בטור החביבה על ב.מ.וו ומתהדרים במערכת וולווטרוניק מדור שני, בלוק מנוע ממגנזיום, גלי זיזים קלים יותר ובמשאבת מים חשמלית חדשה (שתורמת בעיקר לחסכון בדלק). הגרסה הבסיסית מכונה עתה 523 ובה מפיק מנוע ה-2.5 החדש 177 כ^ס ב-5,800 סל^ד, שבעה כ^ס יותר מאשר במנוע ה-2.2 הפורש. המומנט מכובד אף הוא – 23.4 קג^מ שנשמרים בין 3,500 ל-5,000 סל^ד. מספרי הביצועים הם 8.5 שניות למאה ו-235 קמ^ש בגרסה הידנית ו-8.8 שניות למאה ו-227 קמ^ש בגרסה האוטומטית. ההודעה לעיתונות לא מפרטת את ההבדלים בין מנוע ה-523 למנוע ה-525, אך אין ספק שההבדל בתוצאה משמעותי. בגרסה החזקה מפיק המנוע הספק גבוה ב-41 כ^ס – 218 סה^כ – ב-6,500 סל^ד (שהם 26 כ^ס יותר מאשר במנוע ה-2.5 הקודם) והמומנט לא רק גבוה יותר מאשר ב-523, אלא גם מגיע מוקדם יותר: 25.5 קג^מ שנשמרים בין 2,750 סל^ד ל-4,250 סל^ד. נתוני הביצועים עומדים על 7.5 שניות ו-245 קמ^ש לידני, 7.8 ו-240 קמ^ש לאוטומט. מנוע זה, אגב, מיועד גם עבור ה-3 החדשה. עוד תוספת הוא, כאמור, מנוע ה-3 ליטר החדש שהוצג בסדרה 6 מוקדם יותר השנה (וגם הוא יופיע ב-3 החדשה). ההספק נשאר זהה – 258 כ^ס (27 כ^ס יותר מב-530 הנוכחית), וכך גם המומנט – 30.6 קג^מ. נתון זה זהה למומנט המנוע המוחלף, אלא שכאן הוא מגיע ע^פ תחום רחב יותר בסל^ד – החל מ-2,500 סל^ד ועד ל-4,000 סל^ד (3,500 סל^ד במנוע הישן). המהירות המירבית זהה בשתי גרסאות תיבת ההילוכים: 250 קמ^ש מרביים ומוגבלים, התאוצה רק כמעט: 6.5 שניות למאה בידנית כשהאוטומטית זקוקה לעשירית נוספת. ב.מ.וו טוענת כי המנועים החדשים הם מנועי השישה צילינדרים הקלים ביותר בעולם (בלוק המגנזיום קל ב-24% מבלוק מקביל מאלומיניום) וכי צריכת הדלק שופרה בכ-7% בממוצע לעומת המנועים הנוכחיים, למרות השיפור בביצועים. בנוסף למנועים המרשימים מקבלת סדרה 5 גם אופציה להנעה כפולה בשיטת ה-X-DRIVE המוכרת מה-X3 וה-X5. מדובר בהנעה כפולה המחלקת את הכוח בין שני הסרנים באופן רציף בהתאם למצב האחיזה בעזרת מצמד רב דסקיות, בדומה למערכת של האלדקס שאפשר לפגוש בוולוו ובפולקסוואגן. ההנעה הכפולה תוצע עם מנועי ה-3 ליטר וה-2.5 החזק כאשר, כמו תמיד, האות X תתוסף לכינוי. ב.מ.וו מיעדים את גרסאות ה-X כפולות ההנעה בעיקר לשווקים במזרח אירופה, כאשר גרסת הטורינג (סטיישן בבאוורית מדוברת) מיועדת בעיקר לארה^ב. לארץ תגיע ההנעה הכפולה רק אם יהיה ביקוש. והנה פרט טריוויה מעניין – בכל שלושת הדגמים ישנה התאמה בין נתון המומנט לבין מספר הגרסה, האם ב.מ.וו מאמצת שיטת סימון חדשה או שמדובר במקרה?