אתר האינטרנט של המגזין האמריקאי AUTOWEEK הצליח לצלם את המרצדס ML החדש ללא הסוואה. בתמונות ניתן לראות שמרצדס שמרו על קו העיצוב הכללי של ה-ML הנוכחי, ורק ריככו אותם במעט. בתי הגלגלים תפחו וגדלו והאחוריים מזכירים את הלקסוס RX300/330, במיוחד בצורת החלון האחורי וקורה C,בעוד החזית מזכירה במעט את ההונדה CRV/פיילוט. לדעתנו ה-ML החדש נראה טוב מקודמו. מבחינת מידות נראה כי לא חל שינוי מהותי באיזה מהממדים. בתחום המנועים בולט המעבר של מרצדס לארבעה שסתומים לצילינדר (כיום משתמשים מרצדס בסידור של שלושה שסתומים לצילינדר, שהנו נדיר למדי) כאשר הגרסה הבסיסית תקבל את מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר, שהוצג לא מכבר ב-E קלאס, עם 272 כ^ס (3.7 ליטר, 234 כ^ס בנוכחי). גרסת הביניים תקבל מנוע V8 חדש, גם הוא עם 4 שסתומים לצילינדר, בנפח 4.6 ליטר עם 325 כ^ס (כיום - 5.0 ליטר, 292 כ^ס). בפסגת ההיצע נמצא מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר עם 410 כ^ס, גם הוא חדש ככל הנראה (אין מקבילה בדגם הנוכחי). כמו כן צפויה גרסת AMG כוחנית שתשתמש במנוע V8 בנפח 6.3 ליטר שיפיק כ-465 כ^ס (לעומת 5.4 ליטר ו-347 כ^ס כיום). בשורה התחתונה נראה כי מרצדס ביצעו קפיצה משמעותית ברמות ההספקים. לא ידועים כרגע פרטים לגבי מנועי הדיזל, אך אין ספק שה-ML יצויד בקלף הכניסה ההכרחי לשיווק באירופה. ה-ML החדש יעשה שימוש במערכת הנעה כפולה שזכתה לכינוי ETS4 שמחלקת את הכוח בין ארבעת הגלגלים בהתאם למידע המתקבל מחישני ה-ABS, המזהים החלקה או נעילה של הגלגלים. כמו כן יציע ה-ML אפשרות בחירה ביחס העברה נמוך, שומר בכך על יכולת שטח מסוימת, למרות נטישה, צפויה, של שלדת הסולם לטובת מרכב אחוד. עוד פרטים שכדאי לדעת לגבי ה-ML החדש: הוא יעשה שימוש בתיבת ה-7G-TRONIC המוכרת של החברה - 7 יחסי העברה לפנים ו-2 לאחור. עוד ברשימה גם מתלי ה-DC AIRMATIC. ל-ML החדש שיוצג ככל הנראה בתחילת 2005 צפוי מאבק לא קל מול ה-BMW X5 והוולוו XC90 המצליחים (אם כי שניהם חסרי יומרות שטח של ממש) ובנוסף עליו לשדרג את איכות ההרכבה הרחוקה ממושלמת שהייתה נחלתו של הדגם הקודם.