תערוכת SEMA השנתית בלאס וגאס, הנערכת השבוע, היא חגיגה מסורתית של שוק האבזרים האמריקני הענק. זהו פסטיבל שגם יצרני הרכב נוטלים בו חלק פעיל, הן באמצעות חלקי האבזור והשיפור שהם מציעים והן עם דגמים חד-פעמיים שנוצרו במיוחד לתערוכה. לא רק היצרנים האמריקניים רואים חשיבות רבה בתערוכה: וולוו, למשל, תציג השנה באירוע שלושה דגמים מנופחי-שרירים. במרכז הענינים נמצא ה-XC90, הדגם הנמכר ביותר של וולוו בארה^ב, אשר יוצג בגרסה המכונה PUV – ראשי תיבות של Power Utility Vehicle. הבסיס הוא גרסת ה-V8 החדשה שהוצגה לראשונה בתערוכת פריז, אך וולוו הפקידה את המכונית בידי חברה אמריקנית בשם Aria Group ושחררה את הרסן – והתוצאה היא רכב כביש רחב, נמוך, אגרסיבי ועתיר-טסטוסטרון. המיתלים מוקשחים ומונמכים, הכנפיים מנופחות ועוטפות צמיגי 275/40 על חישוקי ^20. הפרוייקט טרם הושלם אך היעד הוא להוציא מהמנוע לא פחות מ-650 כ^ס! ה-S40 לא הוזנחה. הגרסה שתוצג ב-SEMA הוכנה על-ידי חברת Evolve Cars מקליפורניה, המתמחה במכוניות וולוו ואשר עימה שיתפה וולוו פעולה גם בתערוכה בשנה שעברה. ה-S40 הקרבית מצויידת במנוע 2.5 ל' שקיבל מגדש מוגדל ועוד שלל שיפורים, שהעלו את ההספק ל-425 כ^ס. ההנעה כפולה, באופן טבעי, ותיבת ההילוכים ידנית 6 הילוכים. חישוקי ^19 נושאים צמיגים במידות קיצוניות: 255/30 מלפנים ו-305/25 מאחור. השילדה חוזקה והוקשחה והיא מתוכננת לטפל גם בהספקים גדולים יותר – עד 550 כ^ס. רכבי המיתלים הוחלפי לבולמי קוני וקפיצי אייבאך, כאשר מבנה המיתלים האחוריים שונה לגמרי – הקפיצים והבולמים הוזזו פנימה לתוך הגוף והם מופעלים באמצעות מוט, כמקובל במכוניות פורמולה 1 למשל. בלמים מוגדלים (380 מ^מ מלפנים, עם קליפרים בעלי 8 בוכנות!) וטיפול חיצוני ופנימי הולם משלימים את החבילה. גרסת הסטיישן, ה-V50, קיבלה טיפול מעט יותר צנוע בידי חטיבת הביצועים של וולוו, SV (דהיינו Special Vehicles). הספקו של מנוע ה-2.5 ל' 5 ציל' המוגדש הועלה ל-340 כ^ס, כשהמומנט עומד על כ-45 קג^מ המגיעים כבר ב-1,500 סל^ד. הכוח זורמים דרך תיבה ידנית 6 הילוכים והנעה כפולה לחישוקי ^18 וצמיגי 235/40. המיתלים המוקשחים הם חלק מחבילת ^ספורט^ מונמכת המוצעת גם בדגמי V50 סדרתיים. גם הטיפול החיצוני במקרה זה מעודן יותר, כאשר חלק מהרכיבים קיימים כתוספות אבזור הנמכרות לציבור. תערוכת SEMA תפתח מחר ותמשך עד יום ו' הקרוב.