זה שהאוסטרלים קצת משוגעים (במובן החיובי) לא חדש לנו – אופנועים עם מנוע V8, טנדרים עם ביצועים של STI... עכשיו הם נטפלים ל-RX8, לא ממש שה תמים גם בגרסה הסדרתית. למי שלא זוכר, ה-RX8 היא מכונית ספורט ייחודית של מאזדה, בעלת מאפיינים מעניינים רבים שהעיקרי בהם הוא המנוע – מנוע וואנקל (רוטורי) כפול-רוטורים בנפח 1.3 ליטר. כאמור, החליטו אנשי מאזדה אוסטרליה כי המקור ( 240 כ^ס, זינוק למאה ב-6.4 שניות) לא מספק אותם והציגו בתערוכת סידני את ה-RX8 Motorsport Concept , הראשונה בסדרת ^מכוניות אקסטרים^ שמתכוונים אנשי השלוחה לבנות. לא מדובר בקונספט מהפכני, אלא בטיפול שרירים קונבנציונאלי למדי – למנוע התווסף מגדש טורבו ומצנן ביניים, ויחד עם שינויים במערכת ניהול המנוע ומערכת הפליטה צפוי ההספק להגיע ל-360 כ^ס מכובדים והמומנט ל-35.7 קג^מ. אנשי הפיתוח בחרו במגדש בעל יחס דחיסה נמוך יחסית (כחצי באר) במטרה לשמור על עקומת ההספק הלינארית ועל אורך הנשימה (קו אדום ב-9000 סל^ד!) שמאפיינים את המנוע המקורי. המתלים זכו להקשחה+הנמכה המקובלים (קפיצי אייבך מוקשחים, וגובה כללי מונמך ב-25 מ^מ) והבלמים הוחלפו בכאלו שראויים להספק המוגבר – מערכת המיועדת למרוצים בעלת שש בוכנות לקליפר ודיסקים מאווררים ומחורצים בקוטר 335 מ^מ (אבל לא ברור אם זה המפרט בכל הגלגלים, או רק בקדמיים). את הבלמים המוגדלים מאחסנים חישוקים חדשים בקוטר ^19 שנושאים צמיגים רחבים יותר מהמקור – 255 מ^מ מאחור ו-235 מלפנים. גם העיצוב לא נמלט מידי האוסטרלים – כנף גדולה ומתכווננת נחתה על זנבה הקצר של ה-RX8 וכלל האוטו זכו לטיפול ה^חצאיות-כונסים^ המקובל, בתוספת פסי אורך לבנים שהחברה מכנה ^פסי GT”. לפני שאתם שואלים על צריכת דלק, אמינות וירידת ערך, חשוב לציין שאין כרגע שום תוכניות ליצר את ה-RX המוגדשת...