בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה מאזדה את ה-^MX פלקסה^, מכונית-קונספט שהייתה קדימון למיניוואן קומפקטי חדש. השם המיועד, לפי השיטה הנומרית העדכנית של היצרן, היה מאזדה 4. עכשיו חושפת מאזדה תמונות ופרטים ראשוניים מצומצמים לגבי הדגם הסדרתי – ומתברר שבחרה דווקא בספרה 5. פרטים טכניים של ממש לא נמסרו, אך אנו יודעים כי ה-5 מציעה סידור מושבים גמיש, עד שבעה נוסעים. הפרמאסי הפורשת הציעה גרסה ל-6 נוסעים (כולל נהג) ב-3 שורות, אך זו הייתה מיועדת לשוק היפני בלבד. עוד שוני הוא שה-5 מציעה 2 דלתות הזזה כנהוג במיניוואנים גדולים יותר, ולהבדיל מהנהוג במיניוואנים קומפקטיים שם מקובלת פתיחת דלתות רגילה כמו במכוניות נוסעים מן השורה. מאזדה לא פרסמה ממדים, אך ברור שה-5 תהיה גדולה מהפרמאסי היצע המנועים יכלול שני מנועי בנזין, ככל הנראה 1.6 ו-2.0 ליטר שמוצעים ב-3 (או אולי 2.0 ו-2.3), וצמד מנועי טורבו-דיזל מסילה משותפת, פרי שיתוף הפעולה בין פורד ופיז'ו – מן הסתם בנפחי 1.6 ו-2.0 ל' שכבר מופיעים במספר דגמים של הקונצרנים. ה-5 קבלה את סממני העיצוב המקובלים של דור הזום-זום של מאזדה. היא נראית הרמונית ונעימה לעין אבל לא מתבלטת יתר על המידה. מאזדה לא שיחררה תמונת פנים של ה-5 אבל טוענת שגישת הזום-זום הספורטיבית נשמרה, לצד היותו של תא הנוסעים פרקטי כמתבקש ממיניואן קומפקטי. את זה נוכל לראות בעצמנו רק כאשר תוצג ה-5 בתערוכת פריז בעוד חודש. אלינו היא תגיע לקראת אמצע שנת 2005.