אין ספק שהקליאו ספורט היא סיפור הצלחה ברנו – בתקופה מסויימת גם אצלנו, כאשר היתה מציאה של ממש בשוק הישראלי המצומצם של מכוניות בעלות אופי ספורטיבי. המכונית הקטנה והזריזה הצליחה לייצר חיוכים וביצועים – ללא כל פרפורציה לגודלה, או מחירה. גרסה של הקליאו ספורט 172 שלא הכרנו באופן אישי היתה ה^קאפ^ – קליאו שהוסרו ממנה פריטים מיותרים כגון מיזוג-אויר, ABS ושאר אבזרי-מותרות, לצורך חסכון במשקל, יחד עם מיתלים ספורטיביים יותר. גרסה קלה ומשוחזת זו של הקליאו קנתה לה אוהדים רבים, וגם נטלה חלק במירוצים שיעודו במיוחד עבורה. עם המעבר לדור החדש של הקליאו לאחר מתיחת הפנים, הפכה הספורט 172 ל-182 – וייצור גרסת ה^קאפ^ הופסק. עכשיו, לכבוד תערוכת פריז, משיקה רנו מחדש את הגרסה הקרבית, על בסיס ה-182. החסכון במשקל הפעם יותר צנוע, 20 ק^ג בלבד: בהתאם לדרישת הלקוחות, הפעם חלק מפריטי-האבזור הושארו במכונית, כולל מיזוג אויר (פשוט, לא בקרת האקלים שיש בקליאו ספורט הסדרתית) ו-ABS; יש גם בקרת שיוט ו-ESP. לעומת זאת, ה^קאפ^ מסתפקת בשתי כריות אויר קדמיות ומוותרת על הצידיות. מותקן רדיו/נגן CD פשוט, והמושב האחורי אינו מתפצל. אין גם פנסי קסנון, שטיפת פנסים או שמשה קדמית מחזירת-חום. חיצונית, הקאפ מצויידת בספוילרים קדמי ואחורי מוגדלים, ובחישוקי סגסוגת שונים. בתחום המכני, המיתלים הונמכו והוקשחו: הקפיצים בשיעור של 20% מלפנים ו-15% מאחור, בולמי הזעזועים ב-20% ו-10% בהתאמה. נושאי-הגלגלים (^נאבות^) חוזקו. גם גיאומטריית ההיגוי שונה. המנוע עצמו נותר ללא שינוי, אך הביצועים – בזכות החסכון במשקל והבדל ביחס ההעברה הסופי – שופרו במקצת: 6.9 שניות מ-0 ל-100, לעומת 7.1 שנ' בקליאו 182 הרגילה. המעניין הוא שה^קאפ^ מוצעת במחיר נמוך משל הקליאו 182 הרגילה – הגיוני, לאור האבזור החסר. הפער מגיע לכ-10%, בהשוואה לקליאו 182 המצויידת בחבילת מיתלים וספוילרים דומה. היא מוצעת בשני צבעים היעודיים עבורה: כחול והגוון האדום המופיע כאן, המכונה ^אינפרנו^ (גהינום בוער, בתרגום חופשי). באירופה היא מוצעת כבר עכשיו למכירה. אצלנו? לא.