אל תתנו לתמונות להטעות אתכם. ממבט חטוף בתמונה אפשר לחשוב לרגע שמדובר בגרסה דו גונית לאלתיאה שהוצגה לא מכבר, אך לא כך הדבר. מדובר בדגם תצוגה שמוצג בימים אלה בתערוכת מדריד, ומהווה רמז לדור השלישי של הטולדו, הדגם הגדול מבין דגמי סיאט, שתוצג בסוף השנה. הטולדו פרוטוטיפו (אבטיפוס) אמורה להיות, לטענת סיאט, מכונית סדאן, אך הגובה הרב – 158 ס"מ (2 ס"מ יותר מאלתיאה), ומבנה הקורה האחורית רומזים יותר לכיוון המיני מיניואן. מלפנים החזית דומה לזו של האלתיאה, אך בהיפוך תפקידים – פה אלו הכנפיים המעוגלות והתפוחות, המשתלבות עם קורה A, שבולטות יותר קדימה ומשתלבות עם הפגוש, בעוד הגריל האופייני לסיאט שקוע במעט. מאחור מדובר בפרשנות שונה למונח סדאן – מבנה קורה C הוא כשל האצ'בק רגילה, ובמקום תא מטען שנמתח הרחק לאחור ישנה רק בליטה קטנה וצנועה יחסית, שהיא למעשה דלת חמישית – תצורה המזכירה מבנה נוצ'בק. הרעיון הזה לא ממש חדש והוא דומה לזה שהוצג ברנו ואל סאטיס. למרות הדמיון, הטולדו ארוכה מהאלתיאה בכ-20 ס"מ (449 ס"מ ) בעוד מימד הרוחב דומה עם תוספת של כ-2 ס"מ (177 ס"מ). הטולדו אבטיפוס מנצלת את תוספת האורך גם לטובת נפח מכובד לתא המטען – 500 ליטרים. יחידת ההנעה היא ה-2.0 ליטר FSI המודרני של הקונצרן, שמפיק 150 כ"ס ב-6000 סל"ד והוא משודך לגיר ידני בן 6 מהירויות כמקובל בקונצרן. תא הנוסעים, המשופע בעור כתום (!) ואלומיניום, דומה עד כדי זהות לתא של, נכון, האלתיאה. כיאה למכוניות תצוגה מהדור האחרון ישנו גם גג זכוכית פנוראמי וצמיגים מדושנים במידת 235/35R19. הבחירה בעיצוב דמוי האצ'בק ספורטיבית מובן כאשר מדובר בסיאט, החטיבה התוססת של קונצרן פולקסווגן, אך הבחירה בגובה כה רב והצללית המיניואנית קצת לא מסתדרים עם התפיסה הספורטיבית. בכל אופן, נראה כי הדור השלישי של הטולדו, שיוצג כאמור בסוף השנה, יהיה הרבה פחות קונבנציונאלי מהטולדו הנוכחית.