בכל תערוכת רכב המכבדת את עצמה יש מקום של כבוד למכוניות-על עוצרות נשימה, בין אם מיועדות לייצור ובין אם דגמי-קונספט. חלק מאותן מכוניות מגיעות מסדנאות עיצוב ותיקות ומוכרות, אחרות הן פרי עמלן של סדנאות צעירות המנסות לעשות את צעדיהן הראשונים ולזכות בהכרה – ולפעמים, כמובן, המכוניות הללו נולדות אצל יצרני אמצע-הדרך מוכרים והמוניים. לפניכם חלק מאלו שהופיעו בז'נבה – המשך יבוא. ברטונה ג'ט 2 לסדנת ברטונה יש רומן ארוך עם אסטון מרטין, רומן שהתחיל עוד בשנת 1953. הפעם הביאה ברטונה לתערוכה את הג'ט 2, קונספט שלדברי ברטונה מהווה מחווה לאסטון מרטין DB4 GT משנת 1961 – שעוצבה אף היא על ידי ברטונה. הג'ט 2 מבוססת על הונקוויש, אך בסיס הגלגלים הוארך ב-21 ס^מ על מנת להוסיף מקום עבור צמד מושבים אחורים. כמו הרבה קונספטים בזמן האחרון (פיוראבנטי קייט למשל, שהוצגה אף היא בז'נבה), הג'ט מהלכת על על הקו הדק שבין קופה להאצ'בק לספורטוואגון. העיצוב, עם חרטום אסטון-מרטין אופייני ואחוריים מסוגננים, נראה מוזר בתמונות אך הרבה יותר מרשים במציאות, כך מדווחים נציגינו בז'נבה. פואורה BlackJag פואורה היא סדנה ספרדית קטנה וצעירה שזכורה לנו מתערוכת ברצלונה לפני קצת פחות משנה, כאשר הציגה את ה-XF10, קופה ספורטיבית כמחווה ליגואר. לז'נבה הביאה פואורה גרסה חדשה, גם היא על בסיס יגואר, שהיא יותר ספורט אלגנט מאחותה הפרועה. ה-BlackJag, משחק מלים על בסיס הדמיון הפונטי למשחק הקלפים BlackJack, שומרת על מידותיה של ה-XF10 (אורך 455 ס^מ, רוחב 198 ס^מ וגובה צנוע של 121 ס^מ) בעיצוב שונה מעט. בנוסף לצבע השחור, כנגזר משמה, יש גם פגוש קדמי חדש עם כונסי אויר משופרים ואלגנטיים וגימור כרום יוקרתי מבחוץ, בעיקר על כונסי האוויר למנוע. ואם כבר מנוע, מדובר כאן באותה יחידת V10 בנפח 7 ליטרים שמפיקה 640 כ^ס - מספיק ל-3.8 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 335 קמ^ש. בנוסף ישנו גם גימור פנים מהודר ומפואר יותר, אך למרות זאת המשקל נשמר כמו ב-XF10 ועומד על 1,350 ק^ג. MG SV-R הקופה הספורטיבית של MG מקבלת גרסת R כוחנית בהתאם למסורת דגמי ה-X-POWER שנחשפנו אליהם במהלך השנה החולפת. בגרסת ה-R הוגדל נפח מנוע ה-V8 מ-4.6 ל-5.0 ל', ויחד עם שינויים נוספים יש תוספת של 80 כ^ס בהשוואה ל-SV הרגילה – בסך הכל 400 סוסים חסונים. בנוסף ישנם בלמי ברמבו מוגדלים, חישוקי אלומיניום קלילים ושיפורים אווירודינמים כמו הכנף גדולת המימדים שצמודה לאחורי המכונית. הביצועים עומדים על 5.0 שניות ל-100 קמ^ש ו-282 קמ^ש מרביים וזה לגרסה הידנית. סליחה?? כן כן: בעתיד, כך לפי MG, צפויה גרסה אוטומטית (ויבוא לארץ...?). המחיר – קצת פחות מ-83 אלף ליש^ט.