לתערוכת אוטומוטור, שתיערך בפסח הקרוב בגני התערוכה, תגיע אורחת נכבדה – הקאררה GT, מכונית העל של פורשה. לא מדובר במכונית קיט איזוטרית או בערכת פלסטיקה גסה שזכתה לכינוי מפוצץ, אלא בדבר האמיתי, טוענת לגיטימית לתואר מכונית העל הטובה ביותר – מנוע מרכזי, V10, נפח של 5733 סמ^ק ו-612 כ^ס... עוד מספרים? בבקשה – 3.9 שניות הוא הזמן הנדרש כדי להאיץ מ-0 ל-100 והמהירות המרבית היא פי שלוש מהמהירות המכסימאלית המותרת בכבישי ישראל – 330 קמ^ש... קצת פחות מהיר, אבל לא פחות אקזוטי, הוא הניסאן פיקאפ 4X4 משנת 2003 שהתחרה בדקאר הקודם – מנוע מרכזי, 280 כ^ס, מתלים נפרדים גם מאחור והילת מרוצים אמיתית. עוד בניחוח ספורטיבי תגיע גם ה-350Z, מכונית ספורט דו מושבית עם מנוע 3.5 ליטר, V6 ו-280 כ^ס. ה-350Z זכתה לאהדה רבה ברחבי העולם על שום הלכות הכביש ונימוסי הסיבוב שלה. לצערנו, אף אחת מהשלוש לא מתוכננת להגיע לארץ, אם כי, לפחות לגבי שתיים מהן, הרבה כסף במזומן, ועל השולחן, עשוי לשנות את דעת היבואן... מהצד השני של סקאלת הריגוש-הגיון נמצאות שתי נציגות של קטגורית המכוניות ההיברידיות (הנעת כלאיים) – טויוטה פריוס והונדה סיביק IMA. במכוניות אלו מנצלים שילוב של מנוע חשמלי ומנוע בערה פנימית להשגת נתוני צריכת דלק יוצאי דופן, כמו גם נתוני זיהום אוויר מינימאליים. הפריוס הייתה, ב-1997, המכונית ההיברידית הראשונה ביצור סדרתי ובתערוכת דטרויט ב-2003 הוצג הדור השני של המכונית. היא מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמפיק 77 כ^ס ומנוע חשמלי בהספק של 68 כ^ס. ההספק המשולב המרבי מתיישר עם הסטנדרט המקובל - 110 כ^ס והביצועים סטנדרטיים בהתאם – 10.9 (או 10.5, תלוי למי מאמינים) שניות הוא זמן ההאצה 0-100 ומהירות מרבית של 170 קמ^ש. מה שפחות קונבנציונאלי הוא, כאמור, נתון צריכת הדלק – 20 ק^מ לליטר, בעיר! באי התערוכה יוכלו להתרשם מהפריוס בצורה בלתי אמצעית בנסיעת מבחן אישית. הסיביק IMA (או בעברית: Integrated Motoer Assist) היא נציגתה של הונדה לאותו סגמנט. הונדה בחרה שלא לפתח מכונית חדשה, אלא להתבסס על הסיביק המוכרת והנפוצה. יחידת הסוללות נמצאת בתא המטען,מבלי לפגוע במרווח הנוסעים ותוך השארת חלל מטען מכובד. בהונדה בנוי המנוע החשמלי אל תוך מנוע הבנזין כיחידה אחת. המנוע המשולב מפיק מ-1339 סמ^קיו 90 כ^ס סבירים ובעיקר 16.2 קג^מ מרשימים, ב-1000 סל^ד!!! המהירות המרבית עומדת על 177 קמ^ש והתאוצה למאה תארך בסיביק המשולבת 12.8 שניות. עוד בסימן חסכנות, אם כי קונבנציונאלית יותר, היא המיקרה של ניסאן, מכונית סופרמיני בעלת עיצוב עגלגל ומבחר מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 65 עד 88 כ^ס. בדגם החלש תארך ההאצה למאה 15.7 שניות ובעיר יישרף ליטר דלק כל 14 ק^מ.