המצב הכלכלי העגום של פיאט מאלץ אותה למצוא פתרונות יצירתיים על מנת להזרים כספים לקופה הריקה, ואין דרך בטוחה יותר מפריטה על נימי הנוסטלגיה... פולקסווגן עשתה זאת עם החיפושית החדשה, ב.מ.וו עם המיני העדכנית ופורד אמריקה בכלל בחרה בזה בתור דרך חיים... בכל המקרים ראו החברות ברכה בעמלן. בתערוכת ז'נבה שתחל בחודש הבא עתידה פיאט להציג את הטרפיאונו (Trepiuno, שפירושו באיטלקית 3+1), מכונית קטנטנה שהיא יותר ממחווה ל-500 המקורית משנת 1957. הטרפיאונו היא קונספט בעיצוב רטרו, גדושה באזכורים ל-500 המקורית. ניתן לראות זאת בצורת הפנסים, המחסור בגריל קדמי ומכסה המנוע הבולט. הטריפיאונו, כשמה, מיועדת ל-3 + 1, או בעברית – שלושה מבוגרים וילד במושב שמאחורי הנהג. בפיאט מדברים על הכנסת הטרפיאנו ליצור ב-2006, על בסיס פלטפורמת מיני חדשה לחלוטין. לנו נראה קצת מוזר שפיאט יפתחו פלטפורמה חדשה לחלוטין כשלרשותם עומדת הפלטפורמה של הפנדה החדשה, ואנו מעריכים כי הטרפיאונו תתבסס עליה במידה זו או אחרת. היצע המנועים יהיה מרשים בכל קנה מידה ויכלול מנועי בנזין 1.2 ל' 80 כ^ס, 1.4 ל' 95 כ^ס ו-1.6 ל' 120 כ^ס. היצע הדיזלים כולל את מנוע ה-1.3 מולטיג'ט בשלוש רמות הספק – 70, 90 ו-115 (!) כ^ס. אנשי פיאט מדברים גל על גירסת 'אברט' שתקבל מגדש טורבו למנוע ה-1.6 ותרתום למרכב הקטנטן לא פחות מ-180 סוסים! אנחנו עוד לא החלטנו אם אנחנו מתרגשים או מפחדים מהרעיון... למרבה הצער, כמו נציגים אחרים של עידן הרטרו הנוכחי, ובניגוד ל-500 המקורית שהייתה כלי תחבורה בסיסי וזול, הטרפיאונו תהיה יקרה – בסביבות 14 אלף אירו, שהם הרבה יותר מהפנדה. מפתיע? לא ממש. תסתכלו על גג הזכוכית שלה. אם פיאט הייתה בוחרת ליצור יורשת ל-500 גם ברוח, ולא רק במראה, היא הייתה משתמשת בגג ברזנט זול, כמו במקור...