בשקט-בשקט, כמעט בהחבא, השיקה לוטוס בתחילת השבוע שעבר דגם חדש של האליז. תחת השם הצנוע ^111R^ מתחבא שינוי משמעותי ביותר – מעבר ממנוע רובר לטויוטה. את מקום מנוע ה-1.8 סדרה K הותיק נוטל מנוע בנפח דומה עם תזמון משתנה, כפי שמותקן בדגמים כמו הסליקה או גרסת ה-T-ספורט של הקורולה (שניהם אינם מיובאים לישראל). הספק המנוע, 192 כ^ס, הוא הגבוה ביותר שהותקן עד היום באליז. על השימוש הצפוי במנועי טויוטה דיווחנו כבר לפני מספר חודשים, וכפי שסיפרנו אז, אותו מנוע ישמש גם את האקסיג' החדשה שתושק בתערוכת ז'נבה. עם מנוע זה יורדת האליז לראשונה מ-5 שניות במיאוץ מעמידה ל-60 מייל-לשעה (כ-97 קמ^ש), ועושה זאת בתוך 4.9 שניות. בעברית זה יוצא 5.2 שניות מ-0 ל-100 – לא שיש סיכוי לראות כאן את המכונית ביבוא סדרתי. המהירות המרבית המוצהרת היא 241 קמ^ש. המעבר למנוע טויוטה התרחש בשל רצונה של לוטוס לפרוץ לשוק האמריקני. מנועי סדרה K של רובר אמנם יודעים להוציא הספקים גבוהים ללא בעיות, אך הם רועשים ומזהמי-סביבה; מבחינה זו המנוע של טויוטה הרבה יותר מתורבת ונקי. יחד עם המנוע מגיעים גם בלמים משודרגים, בהתאם לביצועים המשופרים. מחיר המכונית בבריטניה – החל מ-28,000 ליש^ט.