הרבה אנשים מנבאים שאולי השנה תישבר הדומיננטיות של פרארי במרוצי הפורמולה 1. בעונה שעברה צפינו בהתחזקות משמעותית של קבוצות וויליאמס ומקלארן, ואפילו היה לנו קצת מתח לקראת סוף העונה כאשר שומאכר נאלץ להזיע מעט על מנת להבטיח את התואר השישי שלו. דומה כי אפילו אנשי פרארי עצמם לא חשים בטחון רב ביכולתם לזכות שוב באליפות. כך או כך, אתמול (יום ב') השיקה קבוצת הפורמולה-1 של פרארי את מכוניתה החדשה לעונת 2004 – הנושאת את השם רב-ההשראה F2004... המכונית האדומה החדשה מבוססת על ה-F2003 מהשנה שעברה, עם מספר שינויים מהותיים – כשהעיקרי ביניהם הוא מנוע חדש, הנושא את הקוד 053. הקושי העיקרי שעמד בפני מתכנני המנוע הוא התקנות החדשות של ה-FIA, המחייבות שימוש במנוע יחיד במהלך כל סוף-השבוע של סיבוב אליפות – אימונים, דירוג והמירוץ עצמו. המשמעות היא צורך בכושר-עמידות גבוה בהרבה של המנוע, הנדרש עכשיו להחזיק מעמד מעל 700 ק^מ. זה אומר, כמובן, חלקים מסיביים וכבדים יותר ועל בעיות אלו צריכים המתכננים להתגבר. מה שלא השתנה הוא המפרט והתצורה הבסיסיים – V10 בנפח קצת פחות מ-3 ליטרים (2,997 סמ^ק ליתר דיוק), עם ארבעה שסתומים לצילינדר שנשלטים פניאומטית. התיבה היא סקוונסיאלית בת 7 הילוכים קדמיים והילוך אחורי, מבוססת על התיבה הקודמת אך עם שינויים בתכנון ובחומרים כדי לחסוך משקל. הכוח עובר לגלגלים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. נתוני תפוקה לא נמסרו אבל יודעי דבר מספרים על כ-800 כ^ס שמניעים מכונית ששוקלת 605 ק^ג עם נוזלים ונהג. אורכה של המכונית 454.5 ס^מ, רוחבה 179.6 ס^מ והגובה עומד על בדיוק 95.9 ס^מ. בסיס הגלגלים של ה-F2004 הוא 305.0 ס^מ ומפשק הסרנים הוא 147.0 ס^מ מלפנים ו-140.5 ס^מ מאחור. עדכונים נוספים חלו בעיקר בתחום האוירודינמיות. בניגוד לשנה שעברה מתכננים בפרארי להתחיל את העונה עם המכונית החדשה ולא לתת לה מספר מרוצי התאקלמות כפי שנעשה במעבר מה-F2002 ל-F2003.