לפניכם המשפחתית-הגדולה החדשה של פיז'ו, ה-407, במלוא הדרה. גם אחרי בדיקת המפרט הטכני, העיצוב הוא שמעורר אצלנו את עיקר העניין: המראה מחודד-החרטום, עם הזנב הקטום והמעוגל, נושא עימו רמזים קלים ל-406, אך נראה מודרני לגמרי, קליל (למעט אולי הכונס המוגזם בחזית) וזורם. גרסת הסטיישן מיוחדת יותר, עם עיצוב בלתי-שגרתי לחלק האחורי המקנה למכונית מראה עצמאי משלה, לא כשל נגזרת מהסדאן – ומזויות מסוימות היא נראית יותר כהאצ'בק מאשר כסטיישן. ה-407 גדולה מקודמתה, כצפוי. בסיס הגלגלים צמח רק במעט, מ-270 ל-272.5 ס^מ. באורך הכללי ההבדל יותר גדול – 468 מ' לעומת 456. ברוחב הפער עומד על 5 ס^מ, 181 לעומת 176. היצע המנועים אינו כולל חידושים – מ-1.8 ועד 3.0 ל' V6 בנזין, וטורבו-דיזל 2.0 ל' עם 136 כ^ס. מנוע ה-2.0 ל' המוכר לנו, ואשר יהיה מן הסתם עמוד-השדרה של הדגם בישראל, מגיע עם התיבה האוטומטית AL4 המוכרת אף היא, 4 הילוכים עם טיפטרוניק; מנועי ה-2.2 ל'/158 כ^ס והטורבו-דיזל מקבלים תיבה אוטומטית שונה, עדיין עם 4 הילוכים כאופציה לתיבה ידנית 6 הילוכים, כאשר ה-V6 בנזין מקבל תיבה אוטומטית חדשה בת 6 הילוכים – מתוצרת יפנית (!). מפרט הבטיחות כולל, בין היתר, מינימום של 7 כריות אויר (קדמיות, צד, וילונות צד וכרית נוספת על מוט ההגה להגנה על רגלי הנהג), עם אופציה לשתיים נוספות. הצגת הבכורה לציבור תערך בתערוכת ג'נבה, במרץ 2004. פרטים נוספים וניתוח מפורט יובאו בהמשך היום.