למרות שעידו כהן עדיין לא סיים את הקטע של היום התשיעי (כמו גם הרבה מתחרים אחרים, בינם ואטאנן ומקריי, נהגי ניסאן הרשמיים), יש עדיין תקווה כי יוכל להמשיך במרוץ. הזינוק ליום השלושה-עשר יערך מבובו-דיאלסו שבבורקינה פאסו, שם נחו המתחרים מאתמול (המנוחה הארוכה באה, כזכור, בעקבות ביטול שני קטעי המרוץ במאלי בגלל סכנה למתחרים מצד שודדים חמושים). המארגנים החליטו כי כל המשתתפים שיצליחו להגיע לבובו-דיאלסו עד ליום שני בשש בערב יורשו לזנק להמשך המרוץ, נותנים למתחרים הרבים שנתקעו במדבר ביום התשיעי סיכוי אחרון. בעדכון האחרון מאפריקה נמסר לנו כי עידו נמצא כרגע בתנועה, אחרי שבולמי זעזועים ברכבו הוחלפו. הבולמים ה^חדשים^ פורקו מהרכב של בריל ונשלחו לעידו בעזרת רכב מקומי, שעוכב ע^י המשטרה המקומית לכמה שעות... כולנו תקווה כי עידו יצליח לצאת מן המדבר ולהשלים את קטע הקישור בן 900 הק^מ עד לנקודה שנקבעה במהלך היממה הקרובה.. הראלי השנה קשה במיוחד, אם לשפוט לפי תגובות המתחרים ואחוזי הפרישה – כמעט 60% מהרכבים שזינקו למרוץ נאלצו לפרוש עד עכשיו! מספר גבוה מאוד אפילו בסטנדרטים של הדקאר. מהבחינה הזו, ביטול השלבים הוא הפסקה מבורכת שתאפשר למתחרים רבים לצבור כוחות, נפשית ומכנית, לקראת המשך המרוץ. מי שכנראה לא ממש צריכה את המנוחה היא קבוצת מיצובישי הרשמית, ששולטת במרוץ שלטון יחיד – במהירות כמו גם באמינות. הפג'רו אבולושין ניצחו את כל קטעי הדרוג האפריקאים, מלבד אחד – וגם זה היה ביום הרביעי, שהיה קצר במיוחד. פטרהנסל ומסואוקה סבלו ממעט בעיות מכניות ביחס לשאר המתחרים (לשניהם היו בעיות עם תיבות ההילוכים) והם מובילים את הדרוג הכולל בפער גדול. מכל אנשי מיצובישי, פרש רק ביאזיון – בגלל תאונה. אפילו אנדריאה מאייר , שהוגדרה מראש כצוות עזר לבכירי הקבוצה, נמצאת במקום השישי הכללי, לפני כל נהגי ניסאן ופולקסוואגן. כל הטוענים לכתר – ניסאן,פולקסוואגן,שלסר והב.מ.וו של קבוצת X-RAID ^התאדו^ ברצף של בעיות מכניות, או פשוט הרימו ידיים אל מול המהירות העדיפה של צמד המובילים. מקריי וואטאנן, נהגי ניסאן, עדיין לא סיימו את הקטע התשיעי; פולקסוואגן נאלצה להחליף את המנוע כולו ברכבה של קלינשמידט, למרות שהדבר אסור ע^פ התקנון ועשוי להביא לפסילתה של יוטה; ושלסר, שממוקם שלישי בדרוג הכללי, מכנה את צמד האבו ^יצורים מכוכב אחר^ ומודה כי תקוותו היחידה היא תקלות טכניות שיעכבו את פטרהנסל ומסואוקה.