לפני קצת פחות משנה סיפרנו לכם על גרסה חדשה של ה-SUV המגודל של סאנגיונג – גרסת טנדר, שבחו^ל מכונה ^מוסו ספורט^. בפסח השנה הציגה יבואנית סאנגיונג, טלקאר, את המוסו-טנדר בתערוכת הרכב התל-אביב – ועכשיו התבשרנו על תחילת היבוא. המוסו-עם-הארגז מגיע בגרסה אחת, טורבו-דיזל 2.9 ל' עם 120 כ^ס (אותו מנוע מרצדס ותיק המניע גם את הרקסטון), ותיבה אוטומטית או ידנית. יבואני סאנגיונג מתגאים, ובצדק, במחיר אטרקטיבי במיוחד: כ-142,300 ש^ח לפני מע^מ לדגם האוטומטי, נמוך משמעותית מהטנדרים 4x4 האוטומטיים האחרים בשוק – מיצובישי מגנום ואיסוזו D-מקס. לפחות למשתמש הפרטי, הסאנגיונג מציע יתרון בהיותו מבוסס על SUV ולא על רכב עבודה; הוא הטנדר היחיד בשוק, למשל, המצוייד בקפיצים ספירליים מאחור ולא קפיצי עלים. עם זאת, כרכב שטח נראה כי הסאנגיונג יסבול ממגבלות בשל סרחים-עודפים ארוכים במיוחד, שכן בהיותו מבוסס על המוסו הרגיל הוא בעל בסיס גלגלים קצר משמעותית משל המתחרים, 275.5 ס^מ לעומת כ-300 ס^מ למתחרים, דבר שחייב הארכת אחורי הטנדר כדי לקבל ארגז בעל נפח סביר: באורכו הכללי המוסו קצר מהמתחרים רק בס^מ ספורים. המעניין הוא כי למרות בסיס הגלגלים הקצר, סאנגיונג טוענת למרחב פנים טוב משמעותית משל המתחרים, ואם כך יהיה הדבר מדובר ביתרון משמעותי. עוד טוען היבואן ליתרון באבזור, כמו למשל הפגוש האחורי המקורי וה^אמבטיה^ (ציפוי פלסטי לארגז) הניתנים ללא תוספת מחיר. פרט לכך מאובזר המוסו-טנדר באבזור חשמלי מלא (חלונות, מראות, נעילה), פיקוד חשמלי על תיבת ההעברה, ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. קשה להניח שמישהו יבחר במוסו כרכב-עבודה – כושר ההעמסה שלו, למשל, נחות משמעותית, ועומד על כ-600-650 ק^ג בהתאם לגרסה – אך כתחליף זול (מאד) לרכב פנאי, יש לו בהחלט מה להציע. והוא עדיין טנדר, על כל המשמעויות הכלכליות הקשורות בכך.