שבועיים לפני פתיחת תערוכת פרנקפורט חשפה מאזדה עוד פרטים על המשפחתית-הקומפקטית שלה מסגמנט C, ה-3 (או מאזדה3, בלי רווח, אם אתם מתעקשים). ערכת העיתונות כוללת עדיין נתונים טכניים מלאים ומידע מפורט לגבי כל היבטי המכונית – אך רק לגבי ההאצ'בק 5 דלתות; גרסת הסדאן אינה מוזכרת אפילו במילה. במקום זאת קיבלנו את התמונה המופיעה כאן, ואשר מוגדרת כתמונת Preview. תמונת נוספות של ההאצ'בק 5 דלתות, שנחשפה כבר קודם לכן, יש – ובשפע. חבל רק שאותנו זה פחות מעניין. אפשר להתנחם בתצלומי הפנים שפורסמו, מהם ניתן ללמוד על שדרוג מהותי שחל בסביבת הנהג בכל הקשור לחומרים ועיצוב – גם אם, באופן טבעי, התמונות מראות רמת אבזור גבוהה שמן הסתם לא תגיע לישראל. פרט מעניין הוא התיבה האוטומטית, "אקטיבמאטיק", אשר תוצע בגרסת ה-1.6 החשובה. בנוסף לאפשרות הברורה לתפעול ידני, מדובר – כך מאזדה – בתיבה חכמה שיודעת, למשל, להעלות הילוך מוקדם מראשון לשני, או לזהות נסיעה בעליה או בירידה ולמנוע בשני המקרים העלאת הילוך מיותרת. עוד נתון מעניין – ומעודד – הוא ההגה, שבגרסת ה-1.6 נותר בעל תגבור הידראולי – נדיר בימים אלו. גרסת ה-2.0 ל' מקבלת תגבור חשמלי-הידראולי. הנהג נהנה מהאפשרות שלא היתה בעבר לכוון את ההגה גם פנימה והחוצה. שני מנועי הבנזין, 1.6 ו-2.0 ל', הם מסדרת MZR החדשה אליה שייך מנוע ה-2.3 ל' של המאזדה6. בין היתר הם מצויידים בתזמון שסתומי-יניקה משתנה. מנוע ה-1.6 מסתפק בתפוקה צנועה של 105 ל', שמספיקים ל-12.4 שניות מ-0 ל-100 בגרסה האוטומטית ולמהירות מירבית של 174 קמ"ש; ואילו מנוע ה-2.0 ל' מספק 150 כ"ס נאים, עם נתון של 9.0 שנ' מ-0 ל-100 – ידני בלבד, בינתיים – ומהירות מירבית בת 200 קמ"ש. המפרטים הטכניים הוצגו רק לגבי מנועי הבנזין, אך מאזדה הודיעה כי המכונית תקבל בהמשך גרסאות של מנוע הדיזל 1.6 ל' החדש. ציוד הבטיחות כולל 4 כריות אוויר, עם וילונות צד כאופציה. בנוסף למערכות הבלימה הטריביאליות, ABS ו-EBD, מצויידת ה-3 במערכת מכנית לסיוע בבלימת חירום, ובבקרת יציבות דינמית, DSC. מערכת מעניינת נוספת קשורה לתאורה – חיישנים מיוחדים יודעים לבדוק את רמ תהתאורה החיצונית מעל הרכב ולפניו, ובכך לזהות מצב של כניסה למנהרה, למשל, ולהדליק אוטומטית את האורות. בכנסיה רגעית לאזורים מוצלים, לעומת זאת, לא יופעלו האורות. עוד מצויידת ה-3 בחיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים. המאזדה3 יושבת על פלטפורמת הפורד פוקוס C-מאקס, אותה היא חולקת גם עם הוולוו S40 החדשה (שנחשפה רשמית באותו יום ממש בו פרסמה מאזדה את הנתונים המלאים על ה-3...). בסיס הגלגלים, כפי שהיה כבר ידוע, הוא 2.64 מ' והאורך – 4.42 מ', ארוך במפתיע לגבי האצ'בק. הסדאן קטומת-הזנב צפויה להיות ארוכה בכ-10-15 ס"מ נוספים. נפח תא המטען אינו מרשים, רק 300 ליטרים, אך כמובן שגרסת הסדאן תציע יותר. שיווק המאזדה3 בישראל צפוי להתחיל כבר בשליש האחרון של ספטמבר. בשל בעיות של אספקה מוגבלת, המכירות בשלב ראשון לא יכללו דגמים בשווי שימוש 2 – אלו צפויים להגיע רק מאוחר יותר, ב-2004, ואז צפוי הבליץ האמיתי.