חברת טריומף הבריטית שברה את כל השיאים בכל הקשור לגודל בעולם האופנועים. שלוחת טריומף בארה"ב חשפה אתמול, בכנס הסוכנים השנתי שלה, את האופנוע הגדול ביותר בייצור סדרתי – אי פעם, למיטב ידיעתנו. מחסום הנפח של 2,000 סמ"ק נופץ על ידי המנוע החדש, בעל שלושה צילינדרים בלבד ובנפח 2.3 ליטרים – כאשר כל בוכנה היא בגודל הבוכנות של דודג' וייפר. הטריומף הענק עונה לשם המפתיע-מעט "רוקט III”, כינוי של דגם עבר אפוף-מיתוס שגם הוא היה בעל שלושה צילינדרים אבל מדובר בדגם עבר דווקא של ב.ס.א... טריומף מסבירים כי אמנם היה זה ב.ס.א, אך המנוע היה למעשה מתוצרת טריומף ושירת דגם זהה של טריומף, הטריידנט המיתולוגי לא פחות. לא ניתן היה להשתמש בשם טריידנט מאחר וטריומף, בגלגולה החדש, כבר השתמשה בו. בכל מקרה, המנוע מוזרק-הדלק מצטיין, כצפוי, יותר במומנט מאשר בהספק: 20.3 קג"מ המושגים כבר ב-2,400 סל"ד, כאשר 90% מהמומנט מגיע כבר ב-1,800 סל"ד. טריומף טוענת כי בזכות המומנט, יכולת התאוצה של האופנוע עם שני רוכבים עולה על זו של כל אופנוע אחר כיום – מדובר על תאוצה של 1.2 G! המנוע מותקן לאורך ומניע – באמצעות גל-הינע, כמובן – צמיג אחורי במידת ענק של 240/50, גם היא שוברת שיאים בעולם האופנועים. ההודעה לעיתונות מדגישה כי שידלת האופנוע עצום-הממדים תוכננה לעמוד היטב בדרישות הכוח והמשקל, וכי האופנוע אמור להיות שימושי וקל לתפעול למרות מימדיו. חשיפתו של האופנוע בארה"ב איננה מקרית – שם יהיה שוק-היעד העיקרי שלו. חשיפת הבכורה האירופית תיערך במסגרת תערוכת האופנועים הגדולה במילאנו, החל מאמצע ספטמבר.