סביר להניח שאם אתה יבואן שפועל בתחום המסחריות הקטנות, המילה "אוטומטי" גורמת לך להזיל ריר. או דמעות-תסכול... עד היום לא היתה אופציה אוטומטית בשוק הפורח של המסחריות הקומפקטיות, מה שלא הפריע למובילות הסגמנט, סיטרואן ברלינגו ורנו קנגו, להמכר בכמויות שהציבו אותן גבוה ברשימת רבות-המכר של השוק הישראלי. השנה השתנו קצת כללי המשחק. זה התחיל עם הגעת הפורד קונקט, אשר בגיבוי יבואן חזק כ"דלק מוטורס", מנוע טורבו-דיזל חזק ומודרני, נפח הטענה רב משל המתחרים ומחירי "התאבדות", כבר הספיק לנגוס נתח משמעותי בעוגה שהיתה עד עתה בשליטה צרפתית. סוכנות 'לובינסקי' לא התמהמהה בתגובתה: בנוסף לתחילת שיווק גרסת ה-HDi (טורבו דיזל מסילה משותפת) של הסיטרואן ברלינגו, בוצעה לאחרונה הורדת מחירים – כולל קיצוץ משמעותי במחיר גרסת ה-HDi המוזכרת לעיל. עכשיו תורה של רנו להגיב. התשובה מצד קרסו מגיעה בדמות הקנגו 2004, לאחר מתיחת-פנים שבוצעה לא מכבר. הדגמים החדשים מקבלים, בנוסף לרענון עיצובי בחוץ ובפנים, גם רמת-אבזור גבוהה יותר ובעיקר אבזור בטיחותי הכולל לא רק כריות אוויר ו-ABS אלא גם סיוע לבלימת חירום, EBA – היחידה בסגמנט, מדגישים ברנו. הציוד הבטיחותי כולל גם חגורות בטיחות עם קדם-מותחנים ומגבילי עומס. שיפורים להגנת הנוסעים חלו גם במוט ההגה (הקורס) ובמושבים הקדמיים (קשיחים יותר). אבל הנשק המרכזי של רנו בקרב על שוק המסחריות הקומפקטיות הוא תיבה אוטומטית. 'קרסו' החליטו לעזוב את זירת המנועים-החזקים למתחרות, וב-2004 לא תיובא גרסת טורבו-דיזל: "רובם המכריע של הלקוחות מסתפק במנוע הדיזל הרגיל", אומרים ב'קרסו'. מי שירצה יוכל לרכוש קנגו טורבו-דיזל מדגמי 2003, שעדיין במלאי. לעומת זאת שלפה 'קרסו' שפן משמעותי מהכובע, בדמות תיבה אוטומטית המשודכת למנוע בנזין, 1.6 ל'. בתור האופציה האוטומטית היחידה בסגמנט, גם ההערכות הפסימיות ב'קרסו' מדברות על תוספת של 300 מכירות בשנה, למרות השוק התחרותי יותר. הקנגו האוטומטית – 1.6 ל' בנזין כאמור, עם 95 כ"ס – תמכר במחיר של כ-114,000 ש"ח, מתחת לרף החשוב של שווי שימוש 2. היא תצטרף להיצע הכולל עוד 3 גרסאות של הקנגו המחודש, עם מנוע הדיזל הותיק והמוכר, 1.9 ל'/65 כ"ס: דגם סגור ללא דלתות צד במחיר כ-104,000 ש"ח, דגם בעל דלת הזזה צדית אחת בכ-113,000 ש"ח, וגרסת 2 דלתות הזזה ברמת גימור גבוהה, "אקספרסיון", במחיר כ-114,000 ש"ח. כל המחירים כוללים מע"מ.